سریال‌های سیما در نوروز ۱۴۰۱

صدا و سیما این روزها برای ایام نوروز مثل سال‌های قبل سریال‌هایی را پیش‌بینی کرده که در حال ساخت‌اند و با اعلامِ شبکه سه، مجموعه‌های نوروزی ۱۴۰۱ تکمیل خواهد شد.

به گزارش آتیه آنلاین؛ اگرچه در طی سال های اخیر تلویزیون با ریزش مخاطب زیادی مواجه بوده است اما این رسانه همواره توانسته در اعیاد و تعطیلات تعداد بیننده حداقلی را برای سریال و فیلم هایش جلب کند. با این حال سازندگان سریال «نون. خ» اعلام کردند که سری چهارم این سریال برای نوروز سال ۱۴۰۲ آماده خواهد شد. از سوی دیگر «پایتخت» هم که نیست و حالا امسال در غیاب این دو سریال، شبکه‌های یک، دو و پنج با سریال‌های «زیرخاکی۳»، «خداداد» و «دردسرهای شیرین» به استقبال عید نوروز می‌روند. شبکه سه نیز احتمالا بین دو سریال «برف بی‌صدا می‌بارد» و  «جناب‌عالی» یک گزینه را برای نوروز انتخاب می‌کند.

شبکه یک با زیرخاکی

سریال زیرخاکی به کارگردانی و نویسندگی جلیل سامان که از ابتدای رمضان ۱۳۹۹ در شبکهٔ یک سیما روی آنتن رفته است، سریالی کمدی‌ تاریخی و مربوط به قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷ است و داستان مردی را به تصویر می‌کشد که دنبال زیرخاکی می‌گردد. فصل دوم زیرخاکی با به اسارت رسیدن فریبرز و ناصری به دست نیروهای بعثی در جبهه به پایان رسید و مخاطبان در سری سوم این مجموعه شاهد ادامه ماجرای اسارت این دو نفر خواهند بود.

حالا فصل سوم سریال زیرخاکی به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان و تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌نیا برای پخش در نوروز ۱۴۰۱ در حال ساخت است. تاکنون حدود ۷۰ درصد از این مجموعه تصویربرداری شده است و تمام بازیگران اصلی مقابل دوربین رفته‌اند. بازیگران این سریال تولید مرکز سیمافیلم هنرمندانی چون پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، گیتی قاسمی، پیام احمدی نیا، اکبر رحمتی، خسرو احمدی، اصغر نقی زاده، ایرج سنجری، مریم سرمدی، مهری آل آقا، حسین عقدایی، عبدالحمیم تقلبی، افشین طایی، رایان سرلک با حضور هومن برق‌نورد و هنرمندی نسرین نصرتی هستند.

شبکه دو با خداداد

سریال ایرانی خداداد جدیدترین اثر علی غفاری نیز برای پخش در نوروز ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است. علی غفاری کارگردان سریال نوروزی خداداد است، که پیشتر از او مجموعه سه‌گانه «بچه مهندس» را دیده بودیم. او که به دلیل ساخت فیلم سینمایی «تک تیرانداز» نتوانست فصل چهارم بچه مهندس را بسازد، حال مشغول به تولید سریال نوروزی است. مجموعه تلویزیونی خداداد به تهیه‌کنندگی سعید سعدی برای پخش از شبکه دوم سیما ساخته می‌شود. این سریال یک اثر کمدی است که مشکلات خانواده‌های ایرانی را از نظر مالی و با نگاهی طنزآلود بررسی می‌کند. در خلاصه داستان این سریال آمده است: «میگن گره‌ای که با دست باز میشه رو نباید با دندون باز کرد، اما خداداد چاره دیگه‌ای نداره و روی این موضوع خیلی حساب کرده!»

در این مجموعه رضا ناجی، پیام دهکردی، علی صبوری، سوسن پرور، مهرناز بیات، آرش تاج، آرش نوذری، افشین نخعی، زهره حمیدی، شیرین بینا، سارا باقری، مهرزاد جعفری، جواد زیتونی، فریبا سادات مرتضوی، سیامک اشعریون و سیاوش طهمورث، بازیگران کودک: امیرحسین غفاری، کوثر حیدری ایفای نقش می‌کنند.

شبکه پنج با دردسرهای شیرین

سریال تلویزیونی دردسرهای شیرین، محصول گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما است که قرار است نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن این شبکه برود. این سریال داستان زندگی زوج جوانی است که در زندگی با چالش‌هایی مختلفی روبرو می‌شوند. در این مسیر اتفاقات و حوادثی برای آنها رخ می دهد باعث رنجش آنها شده ولی باز سرپا می شوند و …پوریا پورسرخ، مریم مومن، افسانه بایگان، یوسف مرادیان، پاشا جمالی، سمیرا حسینی، رضا توکلی، رسول توکلی، پوراندخت مهیمن، مرتضی کاظمی، سهیل قاصدی، فهیمه سلیمانی و ژیلا دایی دیگر بازیگران اصلی سریال دردسرهای شیرین هستند.

دو راهی «جناب عالی» و «برف بی‌صدا می‌بارد» در شبکه سه

شبکه سه هم هنوز سریالی را به عنوان مجموعه نوروزی اعلام نکرده  اما سریال جناب عالی به کارگردانی عادل تبریزی یکی از گزینه‌های شبکه سه برای نوروز است. از طرفی امکان دارد پخش سریال ۱۰۰ قسمتی برف بی‌صدا می‌بارد ساخته پوریا آذربایجانی در ایام عید ادامه داشته باشد. جناب عالی به نویسندگی مشترک عادل تبریزی و رویا خسرونجدی در ۱۵ قسمت تولید می‌شود و با نگاهی طنز به نقد سیستم‌های اداری کشور می‌پردازد. عادل تبریزی پیش از این اولین فیلم سینمایی خود با عنوان گیج‌گاه را کارگردانی کرده بود و اکنون نخستین تجربه ساخت سریال را پشت سر می‌گذارد.

امیرحسین رستمی، حسین سلیمانی، بیژن بنفشه‌خواه، مهوش وقاری، گیتی معینی، رضا بنفشه‌خواه، سروش طاهری، بلور کساییان، بیتا سحرخیز و منوچهر آذری دیگر بازیگران اصلی این سریال هستند.

کد خبر: 47322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =