صدور سه هزار و ۴۰۰ مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از صدور سه هزار و ۴۰۰ مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد در ده ماه اخیر و رشد ۵۰۰ درصدی نسبت به زمان مشابه خبر داد.

 به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، غلامحسین حسینی نیا در گفتگو با برنامه «نود اقتصادی»؛ به وجود برخی محدودیت ها در صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد در گذشته اشاره کرد و بیان داشت: مواردی نظیر طولانی بودن زمان اخذ مجوز که در برخی موارد تا دو سال هم به طول می انجامید، موجب به وجود آمدن بازار سیاه شده بود.

وی این روند را برای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ناخوشایند برشمرد و افزود: بر همین اساس با بررسی های انجام شده و ابلاغ زیست بوم اشتغال از سوی وزارت متبوع، به این نتیجه رسیدیم که این مجموعه ظرفیت آن را دارد تا صدور مجوزهای تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد را تا سه روز کاهش دهد.

معاون وزیر در ادامه تصریح کرد: این مهم انجام شد و تا کنون ۳۴۰۰ مجوز در ده ماه اخیر صادر شده و نسبت به زمان مشابه در سال گذشته رشد ۵۰۰ درصدی داشته است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: روند کار به صورت این است که متقاضیان می توانند با ورود به پورتال سازمان و بارگذاری اطلاعات مربوط، طرح توجیهی و همچنین تعهدنامه محضری، پس از سه روز موافقت نامه اصولی تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد خود را کسب کنند.

وی اذعان داشت: به دلیل طولانی بودن برخی مراحل مانند گواهی عدم اعتیاد، گواهی سوء پیشینه، استعلام مدارک و ...  سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اصل را بر برائت گذاشته و تعهدنامه محضری از متقاضیان دریافت می کند.

حسینی نیا در ادامه گفت: متقاضیان تا سه ماه پس از دریافت مجوز فرصت دارند تا مدارک مورد نظر را تهیه و ارائه نمایند.

بر اساس این گزارش با ورود اطلاعات و تعهدنامه محضری در پورتال سازمان، مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد به صورت اتوماتیک تا سه روز صادر می شود و متقاضیان می توانند ظرف سه ماه مدارک خود را تکمیل کنند و در صورت عدم تکمیل، تا سه ماه فرصت برای تمدید و بارگذاری مجدد مدارک را دارند.

کد خبر: 46964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =