متعهد به حمایت از عربستان هستیم

مشاور امنیت‌ملی آمریکا در واکنش به مقاومت انصارالله یمن در برابر تجاوزهای ائتلاف سعودی گفت که واشنگتن متعهد به حمایت از عربستان سعودی است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، حمله پهپادی امروز به فرودگاه ابها در جنوب عربستان در پاسخ به حملات جنگنده بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته صورت گرفته است که ۳۸ بار مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور را بمباران کردند.

به گزارش ایرنا از المسیره، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی ۱۱ بار شهرستان حرض استان حجه و ۱۶ بار مناطقی در شهرستان‌های باقم و کتاف استان صعده را بمباران کردند.

مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای، این حملات را "تروریستی" خواند و مدعی شد ایالات متحده  حمله امروز علیه ابها در عربستان سعودی را که منجر به زخمی شدن دستکم ۱۲ نفر غیرنظامی بی گناه شد، به شدت محکوم می کند.

 مشاور امنیت ملی دولت بایدن تصریح کرد حوثی‌ها (انصارالله) مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته‌اند و با شرکای سعودی و بین‌المللی خود برای پاسخگویی به آنها همکاری خواهیم کرد.

 سالیوان با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی روز گذشته جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با پادشاه عربستان گفت ما متعهد به حمایت از عربستان سعودی در دفاع از مردم و سرزمینش در برابر این حملات هستیم.

 مشاور امنیت ملی دولت بایدن تصریح کرد آمریکا از دوستان خود  در منطقه حمایت خواهد کرد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی با ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان سعودی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

کاخ سفید در بیانیه خود ادعا کرد بایدن و پادشاه عربستان سعودی در مورد تحولات منطقه ای و موضوعات مشترک، از جمله حملات حوثی ها (انصارالله یمن) علیه اهداف غیرنظامی در عربستان که با حمایت ایران امکان پذیر شده اند، گفت‌وگو کرد.

 بر اساس این بیانیه، بایدن در این گفت‌وگو مدعی تعهد واشنگتن بر حمایت از عربستان سعودی در دفاع از مردم و سرزمین خود در برابر این حملات و حمایت کامل از تلاش های سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ در یمن شد.

به گزارش ایرنا، عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

کد خبر: 46486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =