سرگرم تلاش برای رسیدن به نتیجه نهایی در وین هستیم

مذاکره‌کننده ارشد چین در نخستین روز ازسرگیری هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین اظهارات داشت که هیات‌ها سرگرم تلاش برای رسیدن به نتیجه نهایی هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، وانگ کوان پس از دیدار با علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران، ابراز امیدواری کرد که «تمام طرف‌ها بتوانند با رویکرد فوریت نسبت به ماحصل گفت‌وگوهای صورت گرفته، رو به جلو حرکت کنند»

وی گفت: ما به پیشرفت‌های زیادی دست یافته‌ایم و هنوز مشغول تلاش برای رسیدن به نتیجه نهایی هستیم.

مذاکرات رفع تحریم‌ها عصر امروز سه‌شنبه پس از یک وقفه کوتاه با دیدار مذاکره کننده ارشد ایران و انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا از سرگرفته شد. هیات ها هفته گذشته برای مشورت و اخذ تصمیمات‌های سیاسی به پایتخت‌ها رفته و امروز برای ادامه گفت‌وگوها به وین بازگشتند.

در روزهای گذشته امیدواری‌های زیادی از سوی طرف‌های مقابل برای اینکه مذاکرات در این دور به نتیجه برسد مطرح شده است. این درحالیست که سیاست اصولی هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران از ابتدا این بوده است که ملاک مذاکرات، باید منافع، اصول و دستورالعمل‌های مذاکراتی باشد و زمان دستیابی به توافق به تأمین شدن این اصول بستگی دارد.

جمهوری اسلامی ایران خواهان دستیابی به توافقی خوب در کوتاه‌ترین زمان ممکن است، اما تاکید دارد که در مذاکرات تعجیل نمی‌کند و ضرب‌الأجل‌های ساختگی موجب زیرپا گذاشتن اصول و خطوط قرمز نخواهد شد. از این رو، احتمال دستیابی به توافق در این دور، به میزان آمادگی و اراده طرف مقابل برای اتخاذ تصمیمات لازم خصوصا در حوزه تحریم‌ها و دست برداشتن از خواسته‌های غیرواقع‌بینانه به ویژه در ارتباط با دستاوردهای علمی ایران در حوزه هسته‌ای بستگی دارد.

کد خبر: 46307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =