انحصار بازار خودرو باید از بین برود

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: لازم است که واردات خودرو از سر گرفته شود زیرا این شرایط نه تنها ضد تولید نخواهد بود بلکه سبب تنظیم بازار، ایجاد رقابت و حذف انحصار خواهد شد.

لطف اله سیاهکلی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه برای تنظیم بازار خودرو، واردات یک امر ضروری است گفت: انحصار بازار خودرو و عدم واردات سبب شده تا بازار رقابتی وجود نداشته باشد. در این صورت خودروسازان خودروی بی کیفیت و گران تر تولید کرده و به دست مردم می دهند که این بسیار ناعادلانه است.

وی با تاکید بر اینکه مردم از وضعیت قیمت و کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند و این نارضایتی به حق است افزود: مردم حق دارند که خودروی نو سوار شوند ولی متاسفانه شاهد افزایش روز افزون تعداد خودروهای فرسوده هستیم که البته  این خودروها هر چه سریع تر باید از رده خارج شوند.

سیاهکلی عنوان کرد: لازم است که واردات خودرو از سر گرفته شود زیرا این شرایط نه تنها ضد تولید نخواهد بود بلکه سبب تنظیم بازار، ایجاد رقابت و حذف انحصار خواهد شد.

انحصار بازار خودرو باید از بین برود

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه مردم ایران در حوزه خودرو مورد ظلم واقع شده و نیاز آنها بی پاسخ مانده است. نباید اینگونه باشد که به دلیل حمایت از خودروی ملی، مردم را مجبور به خرید خودروهایی کنیم که از کیفیت و استانداردهای روز عقب هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انحصار بازار خودرو سبب شده امروزه با چنین آشفته بازاری روبرو شویم افزود: چنانچه واردات خودرو آزاد شود آن وقت میتوان انتظار داشت که با ورود خودروی خارجی با کیفیت و به قیمت روز به بازار، خود به خود بخش زیادی از این دلال بازی ها جمع شود.

کد خبر: 46288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =