فینال آفریقا؛ رویارویی جذابِ ستاره‌های لیورپولی!

دو تیم مصر و سنگال امشب برای مشخص شدن چهره قهرمان مسابقات جام ملت‌های آفریقا به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش آتیه آنلاین، رقابت تیم‌های ملی فوتبال آفریقا امروز به ایستگاه پایانی خود می‌رسد و از ساعت ۲۲:۳۰ دو تیم ملی مصر و سنگال فینال این دوره از مسابقات را برگزار خواهند کرد تا با مشخص شدن چهره قهرمان این رقابت‌ها پرونده رقابت جام ملت‌های مردان آفریقا بسته شود. دو تیم ملی مصر و سنگال موفق شده‌اند که به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کنند. تیم ملی فوتبال سنگال پیش از این و در آغاز مرحله حذفی جام ملت‌های آفریقا نمایش خوبی از خود نشان داد و انگیزه زیادی دارد برای اینکه مصر را شکست دهد و برای نخستین بار قهرمان قاره شود.

در آن طرف میدان  هم پرافتخارترین تیم مسابقات یعنی تیم ملی مصر است که با داشتن ستاره‌ای به نام محمد صلاح در این مسابقات نیز خوش درخشید و به فینال راه پیدا کرد. محمد صالح نه تنها ستاره بی چون و چرای تیم ملی مصر بلکه بهترین بازیکن آفریقا در سال‌های اخیر نیز به شمار می‌رود. بازی امشب در ورزشگاه اولمبه شهر یائونده، پایتخت کامرون برخورد دو ستاره لیورپول است، تأثیرگذارترین بازیکن سنگال، مانه در برابر صلاح. هر دو در سال‌های کار با یورگن کلوپ به موفقیت‌های زیادی رسیده‌اند و حالا نوبت قهرمانی قاره است.  سنگال همچنین یکی از بهترین دروازه‌بان‌های دنیا را در اختیار دارد، صخره دفاعی تیم کالیدو کولیبالی است و ادریس گوایه، هافبک هجومی پاری‌سن‌ژرمن، ستارگان سنگال در پست‌های مختلف را تکمیل می‌کند.

تیم ملی فوتبال سنگال از جام جهانی ۲۰۰۲ که با پیروزی بر مدافع عنوان قهرمانی جهان، فرانسه در بازی اول و صعود تا یک‌چهارم‌نهایی همه را شگفت‌زده کرد، شانس قهرمانی آفریقا شد اما با نتایجی که در مرحله گروهی تورنمنت امسال گرفتند، طرفداران خود را ناامید کردند. تنها برد این تیم در بازی اول مقابل زیمبابوه بود که با پنالتی دقیقه ۹۷ به دست آمد و در دو بازی بعدی خود مقابل گینه و مالاوی به تساوی بدون گل رسیدند. به هر حال به‌عنوان صدرنشین به مرحله حذفی رسیدند و با ۲ گل کیپ‌ورده را شکست دادند اما از اینجا به بعد خود واقعی‌شان شدند، با دو پیروزی ۳ بر یک ابتدا بر تیم غول‌کش گینه استوایی و سپس تیم سرسخت و منظم بورکینافاسو در نیمه‌نهایی.

تیم ملی فوتبال مصر در حالی امشب در چارچوب فینال جام ملت‌های آفریقا به مصاف تیم ملی سنگال می‌رود که به زودی باید در مسابقات انتخابی جام جهانی و در محله پلی آف نیز با این تیم رقابت کند. در واقع این اولین دیدار از دوگانه حساس جدال مصر و سنگال خواهد بود. باید دید در نهایت کدامیک از این دوتیم صاحب جام قهرمانی آفریقا خواهد شد و کدام تیم سهمیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به خود اختصاص می دهد؟

کد خبر: 45939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =