اسرائیل و مزدورانش ملت یمن را دشمن مشترک خود می‌دانند

رهبر جنبش انصارالله یمن روز سه‌شنبه در سخنانی گفت: اسرائیل و مزدورانش ملت یمن را دشمن مشترک خود می‌دانند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، عبدالملک بدرالدین الحوثی که میزبان شماری از اعضای قبایل «خب»، «الشعف»، «الیتمه» و «دهم»   از الجوف و هیاتی از قبیله «العبدیه» مأرب بود، افزود: مواضع امارات، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی علیه ملت یمن در دیدارهایشان علنی است.

وی گفت: آمریکایی ها و اسرائیلی ها، دشمنان واقعی مسلمانان هستند. آنان تلاش می‌کنند که از مشکلات داخل امت اسلامی برای اهداف خود بهره‌برداری کنند.

رهبر انصارالله با تاکید بر اینکه دشمنان باهدف تفرقه‌افکنی بین مردم یمن با عناوین مختلف تلاش می‌کنند، گفت: وظیفه ماست که متحد باشیم و همه تلاش کنند که کشور، تسلیم خارج نشود.

الحوثی ادامه داد: چند روز پیش دشمن با حمله به زندانی در صعده جنایتی به صورت عمدی مرتکب شد. هر چند که سازمان ملل و سایر نهادها از محل زندان نیز اطلاع داشتند.

وی درباره محاصره همه جانبه یمن توسط ائتلاف سعودی گفت: دو روز پیش، رییس اسرائیل، به امارات سفر کرد و عربستان حریم هوایی خود را به روی او باز کرد، ولی سفر در حریم خود را برای ملت ما ممنوع کرده است.

الحوثی افزود: محاصره مردم ما جنایت است؛ زیرا باعث رنج و عذاب بزرگی شد. آن ها کشتی های را با وجود داشتن مجوز در سواحل یمن بازرسی می کنند.

رهبر انصارالله در خصوص اوضاع داخلی یمن نیز گفت: ما باید نسبت به برقراری امنیت و ثبات و همچنین حاکم شدن تفاهم و برادری بین ساکنان الجوف، توجه کنیم و صلح عمومی در الجوف برقرار و امنیت و ثبات و همکاری بین مسؤولان و افراد سرشناس در این استان حاکم شود.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

کد خبر: 45586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =