تقویت بخش تعاون در دستور کار است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از زمانی که سه وزارتخانه در حوزه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هم تلفیق شده‌اند، به اندازه کافی و به میزان ظرفیت‌های تعاون، به این بخش توجه نشده است و در چارچوب اقدامات این دولت بنا بر تقویت بخش تعاون داریم.

به گزارش آتیه آنلاین، حجت الله عبدالملکی در نشست هم اندیشی مدیران عامل شرکتهای تعاونی بزرگ مقیاس کشور اظهار داشت: در دولت سیزدهم که به عنوان دولت مردم شناخته می شود بنا بر تقویت بخش تعاون داریم.

 وی ادامه داد: در وزارت مردم به طور مستقیم با ۶۵ میلیون نفر از افراد کشور در قالب اقشار مختلف ارتباط وجود دارد که در انجام اقدامات لازم و مرتبط با این حوزه باید مردم نیز در عرصه فعالیت ها حضور داشته باشند.

وزیر تعاون تصریح کرد: در دولت سیزدهم محوریت با مردم است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدفی جز خدمت به مردم ندارد و در این مسیر تعاونی ها بسیار مهم هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعاونی های بسیاری در کشور مشغول خدمت رسانی به مردم هستند، گفت: البته تعاونی هایی نیز دارای مشکلاتی هستند که باید برای حل مسائل آنها چاره جویی کرد تا در مسیر خدمت رسانی فعال باشند.

عبدالملکی در ادامه عنوان کرد: رفع مشکلات ومسائل مرتبط با تعاونی ها به تمامی استانها ابلاغ شده است و معاونت امور تعاون نیز با جدیت پیگیر حل این مسائل است.

وی اظهار داشت: یکی از رویکردهای وزارت مردم اصلاح تقویت شرایط زیرساختی تعاونی ها است تا بستر فعالیت بهتر آنها در کشور فراهم شود.

وزیر تعاون افزود: اگر مسئولان در سطوح مختلف ملی و استانی به تعاونی ها نگاه ویژه داشته باشند، بخش قابل توجهی از مشکلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس جمهوری به شدت به موضوع و فعالیت تعاونی ها اعتقاد دارند، بیان داشت: اگر باور و فرهنگ تعاونی ها در بین مسئولان بارور شود مسیر حرکت بزرگی برای فعالیت درکشور فراهم خواهد شد.

وی در ادامه با عنوان اینکه تخفیف های مالیاتی برای تعاونی ها باید اجرایی شود، اضافه کرد: جهت عملیاتی شدن این نکته قرار است با مسئولان اقتصادی نشست داشته باشیم و در صورت نیاز این موضوع با رییس جمهور در میان گذاشته خواهد شد.

نشست هم اندیشی مدیران عامل شرکتهای تعاونی بزرگ مقیاس کشور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون تعاون وزیر و جمعی از تعاونگران کشور برگزار شد.

در این نشست که در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد، تعاونگران به طرح مشکلات و مسائل مربوط به تعاونی های خود پرداختند.

کد خبر: 45211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =