تعاونی‌های مرزنشین به خاطر ایران جدی گرفته شوند

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فعالیت تعاونی‌های مرزنشین کشور به خاطر خود آنها و سربلندی ایران باید از طرف همه جدی گرفته شود.

به گزارش آتیه آنلاین، مهدی مسکنی امروز سه‌شنبه در نشست مشترک با اتحادیه های تعاونی‌های مرزنشینان کشور گفت: در سال ۵۷ تعداد ۹۷ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار داشتیم و در این دهه‌ها، جابجایی بزرگ جمعیتی در حوزه زندگی شهری و روستایی صورت گرفته است.

وی افزود: سعی ما در معاونت تعاون این است که درک درستی از شرایط زندگی و معیشتی مرزنشینان و توانمندی‌های این حوزه داشته باشیم.

مسکنی اضافه کرد: اولین تعاونی مرزنشین در کشور سال ۱۳۴۴  در بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در کشور تشکیل شده است.

معاون امور تعاون وزارت کار در ادامه با بیان اینکه باور ما این است که چیزی که از انفال در اختیار دولت ها است باید در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: اعتقاد ما بر این است که از تعاونی‌های کشور از جمله تعاونی‌های مرزنشین کشور حمایت‌های لازم صورت گیرد.

معاون امور تعاون، وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیستم سرمایه داری امروز با اصل فعالیت تعاونی ها هماهنگی لازم را ندارد.

وی با اشاره به اینکه رفع تعهدات ارزی تعاونی های مرزنشین دارای ملاحظاتی است که باید سعی در حل مشکلات این حوزه شود، اظهار داشت: تلاش بر این است که انتخابات اتحادیه تعاونی‌ها در مدت سه هفته آینده برگزار شود. 

مسکنی در ادامه عنوان کرد: موضوع تعاونی‌های مرزنشینان به خاطر ایران باید جدی بگیریم.

وی گفت: فعالیت تعاونی‌های استان‌های مرزنشین بدون شک در رفع فقر اثرگذاری لازم را دارد.

مسکنی ادامه داد: امروز در حوزه تعاون نیازمند احیای برند تعاون در کشور هستیم.

نشست مشترک معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اتحادیه‌های  تعاونی‌های مرزنشینان کشور امروز (سه‌شنبه) برگزار شد.

کد خبر: 44770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =