پیش بینی بارش سنگین برف برای بیشتر مناطق کرمانشاه

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت جوی استان تا پایان هفته جاری، گفت: بارش سنگین برف و کاهش محسوس دمای هوا تا اواخر هفته جاری برای کرمانشاه پیش بینی می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر،فیروز دولتشاهی اظهار کرد: سامانه بارشی حاکم بر جو استان کرمانشاه تا پنجشنبه هفته جاری جو استان را تحت تأثیر قرار داده و امواج حاصل از این سامانه با شارش جریانات سرد شمالی همراه می‌شوند. 

وی افزود: سامانه بارشی طی امروز و همچنین در روز پنج شنبه به تناوب سبب وزش باد و بارش باران و برف در استان کرمانشاه خواهد شد و بارندگی از بعد از ظهر امروز نمود بیشتری داشته و علاوه بر نواحی سردسیر، در مناطق معتدل نیز به تدریج به شکل برف مشاهده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: پیش بینی می‌شود بارش برف بخصوص در نواحی شمالغربی اورامانات و حتی مناطق سردسیر و معتدل نیمه غربی استان کرمانشاه نسبتاً سنگین باشد.

دولتشاهی با اشاره به تغییرات دما هوا استان کرمانشاه، بیان کرد: همچنین دمای هوا از روز سه شنبه تا پایان هفته به صورت محسوسی کاهش می‌یابد به صورتی که شاهد یخبندان در غالب نقاط استان کرمانشاه خواهیم بود.

وی ادامه داد: طی هفته جاری حداقل دمای شبانه به طور غالب در مناطق گرمسیری بین ۱ تا سه درجه سانتیگراد زیر صفر و در مناطق معتدل بین پنج تا هشت درجه زیر صفر و در مناطق سردسیر بین هشت تا ۱۲ درجه سانتی گراد زیر صفر به ثبت برسد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: دمای هوای کرمانشاه پیش بینی می‌شود طی امروز در گرم‌ترین ساعت به ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر و در سردترین ساعات به منفی هفت درجه زیر صفر برسد.

کد خبر: 43816

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =