جامعه کار و تولید با مفاهیم قرآنی مانوس باشند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قرآن مملو از تاکید بر کار و تعاون است و بخش قابل توجهی از مفاهیم قرآنی ناظر بر فعالیت این جامعه است. اگر جامعه کار و تولید که بار مردم و کشور را بر دوش می کشند با مفاهیم قرآنی مانوس باشند، برکت زیادی به خود افراد و کل جامعه تسری پیدا خواهد کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات قران کریم، ویژه جامعه کار و تولید گفت: همه انسانها از زمانی که مکلف می شوند تحت حاکمیت خداوند متعال و شریعت الهی هستند.  از ما خواسته شده با استفاده از قران با هم تعامل داشته باشیم و زندگی را با آن تنظیم کنیم و بخشی از این موضوع به توجه به آیات برمی گردد.

وی ادامه‌ داد: رویدادهایی مانند برگزاری مسابقات قرآنی در خصوص افرادی است که به قرآن ورود پیدا کرده اند و این، حتما مسیری در قلب انسان به سمت باطن باز می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بخش قابل ملاحظه ای از حیات انسان در جامعه مدرن امروز بر دوش جامعه کار و تولید است که به نوعی جور کل بشر را می کشد و قرآن در این جامعه زیبنده تر است.

وی گفت: قرآن مملو از تاکید بر کار و تعاون است و بخش قابل توجهی از مفاهیم قرآنی ناظر بر فعالیت این جامعه است. اگر جامعه کار و تولید که بار مردم و کشور را بر دوش می کشند با مفاهیم قرآنی مانوس باشند، برکت زیادی به خود افراد و کل جامعه تسری پیدا خواهد کرد.

عبدالملکی بیان داشت: زمینه سازی برای حضور جامعه کار و تولید در حوزه فعالیت های قرآنی بسیار ارزشمند است.  حوزه فرهنگی وزارت کار در ستاد و استان‌ها تکلیف دارند که در ارتباط با موضوع قرآن کار اساسی انجام دهند تا در عمل و در زندگی ما قرآن اثرگذاری خود را نشان دهد.

وی ادامه داد: انتظار داریم هر ساله این دوره از مسابقات با حضور تعداد بیشتری از افراد برگزار شود و طبیعتا در این برنامه ها برخی نوابغ و استعدادهای جدید کشف می شوند که نیازمند توجه و حضور در مسابقات کشوری و بین المللی است.  

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: درهم آمیختگی قرآن با زندگی ما موضوع بسیار مهمی است که باید قدردان آن بود.

جامعه کار و تولید، بزرگترین جامعه قرآنی کشور است

محمد چکشیان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات قران کریم ویژه جامعه کار و تولید گفت: وجود بیماری کرونا می توانست موجب تضعیف شرایط برگزاری مسابقات قرآنی شود و امید که در محیط جامعه کار و تولید پس از همه گیری بتوانیم مسابقات و همایش های باشکوهی در حوزه مسابقات قرآنی داشته باشیم.  

وی افزود: از جامعه کار و تولید برای حضور پربار در این دوره از مسابقات قرآنی قدردانی می شود.  

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: جامعه نزدیک به ۱۴ میلیونی جامعه کار و تولید که با خانواده آنها، جمعیت چند ۱۰ میلیون نفری محسوب می شوند به عبارتی بزرگترین جامعه قرآنی کشور می توانند لقب گیرند.  باید از این ظرفیت حوزه های مرتبط با قرآن نهایت استفاده را داشت و انس با قرآن را در بین این جامعه رواج داد.

چکشیان تصریح کرد: در این راستا از ایده های افراد حاضر در جامعه کار و تولید استفاده خواهیم کرد و بخصوص باید از ظرفیت نوجوانان و علاقه مندی آنها نهایت بهره مندی را داشت.  

وی اضافه کرد: در وزارت کار با دو رویکرد به موضوع قرآن خواهیم پرداخت که شامل: رویکرد اول تقویت کمی و کیفی مسابقات قرآنی و رویکرد دوم: جریان انس و تدبر در حوزه قران در بین جامعه کار و تولید است.  

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: مخاطب ما، به عنوان نیروی کار، با دیگر مخاطبان قرآنی و اثرگذاری آنها در مسیر تولید متفاوت است.  

وی گفت: در همه حوزه هایی که در بخش های معرفتی و دینی به آن پرداخته ایم و حتی در موضوعاتی مانند ورزش کارگری و مسائل مرتبط با کار و تولید، به هم افزایی و ایده پردازی همه افراد نیازمند هستیم.

به گزارش آتیه آنلاین، مرحله استانی این دوره از مسابقات قرانی از خرداد ماه سال جاری آغاز شده و مرحله کشوری نیز از ۱۲ دی ماه شروع و با حضور ۲۵۰ شرکت کننده در ۵ رشته در بخش های خواهران و برادران برگزار شد. پس از اجرای مسابقات در بخش های مختلف با حضور داوران  برجسته  قرآنی کشور، برندگان این مسابقات مشخص شده و اعلام می شود.

کد خبر: 43812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =