کولاک ۳ محور مواصلاتی آذربایجان غربی را مسدود کرد

 مدیرکل راهداری آذربایجان غربی گفت: برف و کولاک ۳ محور مواصلاتی در جنوب آذربایجان غربی را مسدود کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، ارسلان شکری عصر یکشنبه در جلسه ویژه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار کرد: سه محور مواصلاتی در جنوب استان به علت بار برف و کولاک شدید مسدود شده و تردد در آنها جریان ندارد، این محورها شامل پیرانشهر - پسوه – مهاباد، بوکان - سقز و پیرانشهر – تمرچین است.

وی علت انسداد این محورها را برف و کولاک شدید و عدم وجود دید کافی عنوان کرد و افزود: ارتفاع برف در برخی نقاط جنوب استان به ۷۰ سانتی متر نیز رسیده و تلاش راهداران برای بازگشایی مسیرها با وجود بارش برف ادامه دارد.

شکری با بیان اینکه تعدادی از روستاهای استان نیز مسدود بوده که با اولویت، در حال بازگشایی است، ادامه داد: هم استانی‌ها از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و در صورت ضرورت، از وجود وسایل گرمایشی و زنجیرچرخ در خودرو اطمینان داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به آمادگی کامل راهداران استان آذربایجان غربی گفت: راهداران از همان لحظات آغاز برف در محورها و گردنه‌های استان حضور داشته و برای برفروبی و نمک پاشی محورها اقدام می‌کنند اما تداوم بارش‌ها باعث می‌شود محوری که برفروبی شده بود دوباره درگیر برف شود و عملیات برفروبی چندین نوبت تکرار گردد.

شکری افزود: راهداران اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان در تمام شهرستان‌ها با وجود کمترین امکانات با حداکثر توان نسبت به بازگشایی محورها به صورت الویت راههای اصلی، فرعی و روستایی اقدام می‌کنند اما راهداران در مواردی مانند بازگشایی راه‌های روستایی برای خدمات رسانی عوامل اورژانس اقدامات عاجل را نیز انجام می‌دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی نیز در این نشست در بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط استان در خدمات رسانی به موقع، حین نزولات آسمانی تاکید کرد و از مردم خواست: حدالمقدور در روزهای برفی از تردد در محورهای مواصلاتی استان اجتناب کنند و از طریق دستگاه‌های اطلاع رسان در جریان وضعیت راه‌ها قرار گیرند.

آیدین رحمانی با تاکید بر برفروبی و بازگشایی محورهای مسدودی در اسرع وقت جهت جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی برای مردم، ضمن تقدیر از تلاش شبانه روزی راهداران و مجموعه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان بر لزوم در اختیار گذاشتن تمامی امکانات دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای بازگشایی و برفروبی محورها تاکید کرد.

در این جلسه همچنین سایر دستگاه‌های ذیربط عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مانند پلیس راه، هلال احمر و سازمان هواشناسی اقدام به ارائه گزارش در خصوص آخرین اقدامات خود در بارش‌های اخیر برف کردند.

کد خبر: 43780

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =