تولیدکنندگان اسباب‌بازی نیازمند تشکیل اتحادیه هستند

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: علاوه بر این‌که کانون خود نسبت به طراحی و تولید اسباب‌بازی‌ها توجه دارد، با تولیدکنندگان اسباب‌بازی‌ها نیز وارد تعامل می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهدی علی‌اکبرزاده عصر پنجشنبه در سفر یک روزه به استان سمنان در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه اسباب‌بازی‌ها علاوه بر بُعد سرگرمی، دارای کارکردهای آموزشی و تربیتی نیزهستتد، گفت: ضرورت شکل‌گیری یک اتحادیه یا انجمن صنفی مستقل برای اسباب‌بازی حقیقتی انکارناپذیر است.

وی ادامه داد: فقدان اتحادیه مستقل اسباب‌بازی سبب بروز مشکلاتی برای متولیان و دست‌اندرکاران این عرصه می‌شود.

نبود مرجعی به منظور پیگیر حق و حقوق تولیدکنندگان حتی فروشندگان و واردکنندگان اسباب بازی از جمله مشکلاتی است که علی‌اکبرزاد به آن اشاره کرد.

وی از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تشکیل شورای نظارت بر اسباب بازی در سال ۱۳۷۸ خبرداد و افزود: دبیرخانه این شورا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مستقر است.

وی گفت: مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز ریاست شورای نظارت بر اسباب بازی را به عهده دارد.

به گفته علی‌اکبرزاده، مسائل مربوط به طراحی و تولید و همچنین واردات اسباب‌بازی از طریق برنامه‌ریزی توسط شورا نظارت انجام می‌شود.

وی گفت: شرایط و ویژگی‌های یک اسباب‌بازی به منظور دریافت مجوز تولید و توزیع از طریق شورای نظارت مشخص می‌شود.

کانون پرورش فکری، متولی تشکیل اتحادیه اسباب بازی نیست

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه تشکیل اتحادیه، مربوط به بخش خصوصی است، گفت: متولی تشکیل اتحادیه اسباب‌بازی این نهاد نیست بلکه وزارت صمت و خود تولیدکنندگان باید در این زمینه فعالیت داشته باشند.

به گفته وی، تولیدکنندگان می‌توانند با ایجاد زمینه‌ها و بسترهای مورد نیاز، شرایط ایجاد اتحادیه را فراهم کنند و اگر تابع قوانین مربوطه باشند می توانند نسبت به ایجاد اتحادیه اقدام کنند.

علی‌اکبرزاده از وجود ارتباط و تعامل مناسب میان تولیدکنندگان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبرداد و افزود: 

به مقوله اسباب‌بازی باید بسیار توجه داشت

وی، دلیل این امر را ارتباط مستقیم اسباب‌بازی با مسائل کودکان و نوجوانان خواند و بیان کرد: تولید اسباب بازی از نظر جنس و هم محتوا مورد توجه است تا با هدف‌های نظام تعلیم و تربیت تناسب داشته باشد.

وی گفت: اسباب‌بازی‌ها باید علاوه بر مقوله سرگرمی، دارای محتوای آموزش‌های نیز باشند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: علاوه بر اینکه کانون خود نسبت به طراحی و تولید اسباب بازی‌ها توجه دارد، با تولیدکنندگان اسباب بازی‌ها نیز وارد تعامل می شود.

وی از وجود تعامل خوب و سازنده میان تولیدکنندگان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و این امر را زمینه تولید اسباب بازی های خوب دانست. 

علی‌اکبرزاده اضافه کرد: اسباب‌بازی‌ها باید طوری تولید شوند که خانواده‌ها با تمایل و فارغ از هرگونه نگرانی آن را برای فرزندان خود تهیه کنند. 

دیدار با استاندار، شرکت در شورای فرهنگ عمومی کانون سمنان، راه اندازی خانه عروسک ها، از جمله برنامه‌های سفر یکروزه علی‌اکبرزاده به سمنان است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای گسترده‌ترین شبکه کتابخانه های کودکان و نوجوانان است و همچنین از برجسته‌ترین تولیدکنندگان و ناشران کتاب‌های کودکان و نوجوانان در ایران به‌شمار می‌رود.

کد خبر: 43437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =