والیبال زنان ایران شایسته جایگاه بهتری است

سرمربی جدید تیم ملی والیبال زنان معتقد است زنان والیبالیست ایران این شایستگی را دارند که در رده بهتری در آسیا و جهان قرار داشته باشند.

به گزارش آتیه آنلاین، تیم ملی والیبال زنان ایران هفته گذشته و پس از پایان مذاکرات و توافق فدراسیون با «الکساندرا کمپدلی» صاحب یک سرمربی خارجی شد تا فصل تازه‌ای در انتظار والیبال زنان ایران باشد. در همین راستا، این مربی ایتالیایی که هفته گذشته پیش از عقد قرارداد رسمی با فدراسیون نظاره‌گر مسابقات لیگ برتر والیبال زنان بود، اظهار داشت: در مدت کوتاهی که در ایران حضور دارم سعی کردم به شناختی نسبی از والیبال زنان ایران دست پیدا کنم. البته هنوز برای اظهار نظر در این باره بسیار زود است اما با توجه به پتانسیلی که در دختران والیبال ایران شاهد هستم، می‌توانم اذعان کنم  که تیم ملی والیبال زنان ایران این شایستگی را دارد که بتواند در جایگاه‌های بهتری در آسیا و حتی جهان قرار بگیرد. 

این مربی ایتالیایی درباره اینکه چه مسیری پیش روی والیبال زنان ایران قرار خواهد داد، گفت: تلاش من این است که با دقت به بررسی مسابقات داخلی والیبال زنان ایران بپردازم و از طرفی مسابقات قبلی تیم ملی و عملکردش در آسیا را نیز آنالیز کنم. پس از آن باید حریفان ایران در آسیا را نیز مورد تحلیل قرار دهم و در نهایت برنامه مورد نظر خود را ارائه دهم. همکاری من با والیبال زنان ایران هنوز در ابتدای راه است و قطعا بهتر است که پله پله و با برنامه ریزی منسجم برای بهبود اوضاع والیبال زنان ایران گام برداریم.

کمپدلی در ادامه افزود: موضوع دیگری که باید آن را در دستور کار قرار بدهم، بررسی بازیکنانی است که خارج از ایران و لژیونر هستند. آن نفرات قطعا از توپ زدن در تیم‌های خارجی تجربیات خوبی کسب کرده‌اند که به تیم ملی کمک کننده است. با این حال پس از برگزاری اولین مرحله از اردوی والیبال زنان، می توان بهتر تصمیم گیری و البته اظهار نظر کرد. 

وی همچنین با اشاره به تجربیاتی که در زمینه مربیگری والیبال و هدایت تیم‌های مختلف دارد، اضافه کرد: با بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتر ایتالیا کار کرده‌ام و خیلی از بازیکنان که در لیگ برتر هستند، با من کار کرده‌اند. در بخش ملی والیبال مردان هم کار کرده‌ام. برای جام جوانان زیر ۱۹ سال به‌عنوان کمک‌مربی حضور داشتم. برای والیبال بانوان به مدت ۱۳ سال در یکی از استان‌های ایتالیا کار کردم. البته در تمام این سال‌ها با تیم‌های ملی ایتالیا همکاری داشتم. شانس و امکان این را داشتم که با مربیان بزرگ همکاری داشته باشم؛ مانند ولاسکو. 

کد خبر: 43041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =