جنگ استقلال و پرسپولیسی برای صدرنشینی

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال امروز برگزار خواهد شد و دو تیم پایتخت برای صدرنشینی به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش آتیه آنلاین، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران؛ به ایستگاه چهاردهم خود رسید و امروز (شنبه) تیم‌های لیگ برتری در شهرهای مختلف به مصاف حریفان خود خواهند رفت. در این میان جدال تیم استقلال با مس کرمان و همچنین نبرد پرسپولیس و پدیده مشهد، دو مسابقه حساس این هفته را در بر می‌گیرند چرا که استقلال برای بقای صدرنشینی و پرسپولیس برای رسیدن به صدر جدول رقابت تنگاتنگی با هم خواهند داشت.

تیم فوتبال پرسپولیس دو روز بعد از شنیدن خبر حذف قطعی از لیگ قهرمانان آسیا باید در مشهد بازی کند. جدا از مسأله روانی حذف از آسیا که قطعاً در کیفیت تیم تأثیر منفی خواهد گذاشت پرسپولیس به نوعی سخت‌ترین یا راحت‌ترین بازی نیم فصل اولش را پشت سر می‌گذارد. سخت از این جهت که حذف از آسیا تیم را دچار یک تنش روانی تازه کرده، ضمن اینکه حریف که کاندیدای اصلی سقوط به دسته پایین‌تر به حساب می‌آید در این بازی بهترین نمایش ممکنش را در خانه خود ارائه می‌دهد تا مقابل قهرمان ۵ دوره اخیر خودی نشان دهد و بازیکنانش از حالا برای فصل بعد در صورت سقوط مشتری دست به نقد لیگ برتری داشته باشند. 

این بازی از آن جهت آسان خواهد بود که کیفیت فنی و نفری تیم مشهدی به هیچ‌وجه قابل مقایسه با پرسپولیس نیست و اگر همه چیز طبق روال باشد پرسپولیس مثل آنچه استقلال و سپاهان در مصاف با پدیده به دست آوردند سه امتیاز راحت به جیب می‌زند و در کورس قهرمانی نیم فصل قدم بلند دیگری برخواهد داشت.پرسپولیس تیم دوم جدول است و البته هوادارانش با توجه به امتیاز داده شده به استقلال از سوی کمیته انضباطی تیم محبوب‌شان را صدرنشین واقعی لیگ می‌دانند. از آن سو پدیده تیم آخر جدول است که فقط سه مساوی داشته و ۹ بار باخته. 

تیم مشهدی اول فصل با آلومینیوم مساوی کرد و در ادامه دو امتیاز دیگر از فجر و پیکان گرفت. عجیب اینکه این تیم تا کنون سه گل به تیم‌های ذوب‌آهن، گل‌گهر و پیکان زده و در عوض ۲۰ گل خورده تا ضعیف‌ترین خط دفاع و خط حمله لیگ را به شکلی قاطع به‌ نام خود کند.با وجود این بازیکنانی مثل محمدرضا فلاحیان، محسن ربیع‌خواه، ابوالفضل عکاشه و صادق صادقی که مقابل سپاهان غایب بودند به بازی پرسپولیس رسیده‌اند و پرسپولیس هم غیر از عالیشاه، شجاعی، پاکدل، هنانوف و شریفی بقیه نفراتش را در اختیار خواهد داشت.

در دیگر بازی حساس این هفته تیم صدر جدولی استقلال باید به مصاف تیم مسی برود که با ۷ امتیاز اختلاف با صدر جدول، در رده چهارم قرار دارد. مسی‌ها اکنون با ۲۲ امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار گرفته‌اند و اوضاع مناسبی را تجربه می‌کنند. این تیم در آخرین نبرد خود صنعت نفت آبادان را درهم کوبید و با بردی بزرگ هفته قبل را به پایان برد تا با روحیه‌ حداکثری گام به بازی امروز مقابل استقلال بگذارد.در مقابل استقلال در حالی که پیش از این تقابل، برد دیگری را در مشت داشت، دقیقه ۳+۹۰ پیروزی مقابل تیم رسول خطیبی را از کف داد و نتوانست فاصله امتیازی‌اش را با تیم دوم (پرسپولیس) روی عدد ۳ نگه دارد. با این حال استقلال صدرنشین قصد دارد از امتیاز میزبانی در این بازی نهایت استفاده را ببرد و مقابل مس رفسنجان برنده باشد.

 استقلال اما برای رسیدن به پیروزی در این بازی دقایق سختی را تجربه خواهد کرد. مس از جمله تیم‌های دونده لیگ بیست و یکم است و استقلال نیز هر گاه مقابل تیم‌هایی از این دست قرار می‌گیرد دچار مشکل می‌شود. علاوه بر آن تیم فرهاد مجیدی در هفته‌های اخیر بخصوص در خط حمله چندان شاداب جلوه نکرد و حتی در روز پیروزی مقابل فولاد که با شلیک مرگبار مهدی‌پور به دست آمد، هرگز از لحاظ فنی عملکرد چشمگیری نداشت.

تنها برتری استقلال در هفته‌های اخیر حفظ دروازه‌اش با به‌کارگیری مدافعان سختگیر و دروازه‌بان کم اشتباه بوده اما در خط حمله تیمی بی‌آزار است که حتی در ایجاد موقعیت‌های گل نیز با مشکلات عدیده مواجه می‌شود. در بازی با آلومینیوم اراک استقلال حتی یک موقعیت گل هم ایجاد نکرد و اگر با همان رویه در بازی با تیم سختکوش مس سرچشمه ظاهر شود بدون شک با همان مشکلاتی مواجه می‌شود که در بازی با آلومینیوم اراک روبه‌رو شد.

بدون شک در بازی امروز چشم‌ها خیره به خط حمله استقلال است. نقطه‌ای که تحرک کافی نداشته و انتقادهای بسیاری را متوجه خود می‌بیند. البته این وضعیت تنها نشأت گرفته از سبک بازی مهاجمان نیست. هافبک‌های استقلال نیز در به وجود آوردن فرصت گل چندان موفق نیستند و نمی‌توانند در موقعیت‌های مناسب، مهاجمان را در شرایط گلزنی قرار دهند. شاید هم بخشی از این مشکلات ناشی از انتخاب تاکتیکی است که فرهاد مجیدی اتخاذ می‌کند که هر چه هست در بازی امروز هیچ لغزش و اشتباهی از سوی مجیدی و شاگردانش پذیرفتنی نیست و هواداران استقلال انتظار دارند، تیم‌شان از پس مس رفسنجان برآمده و برد تازه‌ای را به دست آورند و جایگاه‌شان در صدر جدول را از کف ندهند.

در این هفته از مسابقات تیم سپاهان که نزدیک‌ترین رقیب سرخابی‌هاست و با فاصله میلیمتری از صدر جدول سایه به سایه تیم‌های بالانشین حرکت می‌کند، رقابت سختی با فولاد خوزستان خواهد داشت. تیم ذوب آهن این هفته میهمان نساجی مازندران است و آلومینیوم اراک باید به مصاف تیم پیکان برود. هوادار تهران این هفته میهمان شاگردان قلعه‌نویی در سیرجان خواهد بود . دو تیم خوزستانی صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان نیز با هم رقابت می‌کنند. 

**برنامه کامل مسابقات هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

نساجی مازندران-ذوب آهن اصفهان– ساعت ۱۵- ورزشگاه متعاقبا اعلام می شود.
فجر سپاسی شیراز-تراکتور تبریز– ساعت ۱۵- ورزشگاه حافظیه شیراز
پدیده مشهد-پرسپولیس– ساعت ۱۵- ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد
پیکان تهران-آلومینیوم اراک– ساعت ۱۵- ورزشگاه متعاقبا اعلام می شود.
گل گهر سیرجان-هوادار تهران– ساعت ۱۵- ورزشگاه سردار سلیمانی سیرجان
استقلال-مس رفسنجان– ساعت ۱۷- ورزشگاه آزادی تهران
فولاد مبارکه سپاهان-فولاد خوزستان– ساعت ۱۷- ورزشگاه نقش جهان اصفهان
صنعت نفت آبادان-نفت مسجد سلیمان– ساعت ۱۷ ورزشگاه تختی آبادان

کد خبر: 42716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =