افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات دانشگاه‌ها در لایحه بودجه سال آینده

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات دانشگاه‌های کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این میزان افزایش جوابگوی نیازها نیست.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل در جمع خبرنگاران در شهرکرد با بیان اینکه تحصیلات تکمیلی بسیاری از دانشگاه‌های کشور در حال حاضر به صورت حضوری به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود می‌پردازند، تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل دانشگاه‌ها، کمبود خوابگاه است چرا که به سبب رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باید فضاهای خوابگاهی بیشتری تامین شود.

زلفی‌گل یادآور شد: امید است با تزریق دُز دوم و سوم واکسن کرونا شرایط مناسبی برای حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها فراهم شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا حذف دانشگاه و یا مرکز آموزش عالی در دستور کار دارد یا خیر؟ اظهار داشت: حذف خاصی در دستورکار نیست و هر کدام از دانشگاه‌های کشور وظایف خود را دارند اما چنانچه دانشگاهی وجود داشته باشد که استانداردهای فیزیکی، آموزشی و رفاهی را نداشته باشد بر اساس آمایش و ساماندهی مراکز آموزش عالی این اتفاق رخ می‌دهد.

گفتنی است وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز دوشنبه به منظور شرکت در مراسم معارفه رییس‌ جدید دانشگاه شهرکرد به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و همچنین استاندار از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه محمدعلی زلفی‌گل به این استان است.

کد خبر: 42328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =