فیلم سوزی در اکران شلوغ

این روزها اکران همزمان چند فیلم کمدی سبب شده تا سایر فیلم‌ها کمتر مورد توجه مخاطب قرار گیرند و برخی صاحبان آثار از این شرایط تعدد فیلم‌های اکران شده خسارت ببینند.

به گزارش آتیه آنلاین، به نظر می رسید پاندمی کرونا، عادت سینما رفتن را از سر بسیاری از ایرانی‌ها انداخته اما از زمانی که روند واکسیناسیون در کشور سرعت گرفت، دوباره امیدها به بازگشت روزهای خوش سینما زنده شد. از ابتدای پاییز امسال فیلم‌های سینمایی «قهرمان» با کارگردانی اصغر فرهادی، «منصور» با کارگردانی سیاوش سرمدی، «پوست» با کارگردانی برادران ارک و «تومان» ساخته مرتضی فرشباف، «آتابای» ساخته نیکی کریمی و... روی پرده سینما رفتند .حالا  ترافیک اکران‌ها به زمستان  رسیده و فیلم‌های زیادی در صف اکران برای روزهای باقی مانده  سال ۱۴۰۰ قرار دارند؛ فیلم‌هایی که هرکدام از آنها، باتوجه به ویژگی‌های خاصی که دارند، می‌توانند در زمان اکران موفق عمل کنند و کمک بزرگی به این سینمای نیمه جان کنند.در این میان برخی انتقادها درباره فیلم سوزی در اکران پیش از جشنواره فجر سبب گله و انصراف بعضی‌ها از اکران فیلم‌هایشان شده، برخی از آن‌ها معتقدند، اگرچه پس از یک سال و نیم رکود و تعطیلی در سینما به نظر می‌رسد شرایط برای بازگشت مخاطب و رونق پیدا کردن گیشه تا حدودی مهیا شده و صف فیلم‌های در نوبت اکران هم بسیار شلوغ است، اما اگر قرار باشد ناگهان بیش از ۲۰فیلم با هم اکران شوند بیشتر آن‌ها می‌سوزند و در فروش موفقیتی کسب نمی‌کنند چراکه طبق انتظار بیشتر سالن‌های سینماها نیز به دوفیلم کمدی پرفروش «دینامیت» و «گشت 3 »اختصاص یافته است.

منیژه حکمت:اکران شلوغ مصداق فیلم‌سوزی است

در این خصوص منیژه حکمت کارگردان  فیلم «بَندربَند» که از ۱۰ آذر ماه نمایش خود را در سینماها آغاز کرده است،درباره وضعیت اکران این روزهای سینما می‌گوید: به فیلم ما در کل ایران ۲۲ سانس اختصاص داده‌اند و به همین دلیل اصلا انگار این فیلم اکران نشده است. این اتفاقی که برای فیلم‌هایی مثل فیلم ما رقم خورده است، دقیقا مصداق فیلم‌سوزی و سرمایه‌سوزی در سینماست. این مسئله که فیلم‌های زیادی متقاضی اکران هستند و ترافیک اکران زیاد است، دلیل نمی‌شود که مدیریت درستی برای این مشکل پیدا نکرد و با اکران کردن پرتعداد فیلم‌ها باعث آسیب زدن به سینما و سرخورده کردن مخاطب شویم. اینکه چند فیلم سطحی و بی‌محتوا همزمان نمایش داده شوند و با هزینه‌های گزاف فقط به فکر گیشه و خالی کردن جیب مردم بروند، باعث می‌شود سینمای ایران روز به روز به سمت نابودی و بی‌معنایی سوق پیدا کند.

کاوه صباغ‌زاده :«رمانتیسم عماد و طوبا» در آتش اکران سوخت

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» نیز معتقد است که فیلمش در اکران مورد حمایت قرار نگرفته و صرفا به هیزمی برای گرم کردن تنور اکران تبدیل شده است.صباغ‌زاده در گفتگو با تسنیم گفت: با توجه به شرایط خاص و رکود سهمگینی که همه ارکان جامعه ما طی دو سال اخیر به‌واسطه فراگیری ویروس کرونا با آن روبه‌رو شدند، طبیعی است که اکنون مسئولین و دست‌اندرکاران فرهنگی کشور نیز به فکر گرم کردن تنور سینما باشند. بله ما هم موافق گرم شدن تنور سینما هستیم اما آیا این اتفاق باید به قیمت سوختن فیلم ما رقم بخورد؟ قرار نیست که فیلم‌هایی مثل «رمانتیسم عماد و طوبا» یا «منصور» هیزم این تنور شوند. متاسفانه این فیلم‌سوزی اتفاق افتاد و فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» در این آتش گرگرفته سوخت و نابود شد.وی اضافه کرد: کاوه فیلمساز جوانی است که ایده‌های خوبی در سر دارد و از سلامت فکری برخوردار است. او هیچ‌گاه در فیلم‌هایش به‌دنبال نشان دادن تلخی‌ها و سیاهی‌های جامعه و زندگی مردم نبوده است. چنین جوانانی باید برای ادامه دادن راهی که آغاز کرده‌اند، تشویق شوند نه اینکه مخاطب چنین برخوردها و رفتارهایی قرار بگیرند.این تهیه‌کننده سینما عنوان کرد: دوستان شورای صنفی نمایش می‌توانستند کمی صبر کنند و دست‌کم دو هفته به فیلم ما فرصت اکران بدهند و پس از گذشت دو هفته فیلم «گشت 3» را اکران کنند اما این کار را نکردند. به هر ترتیب فیلمی مثل «گشت 3» در هر مقطعی که اکران می‌شد به فروش خوبی دست می‌یافت اما شرایط فیلم ما اینچنین نبود و باید در اکران مورد حمایت قرار می‌گرفت اما حمایت رخ نداد و چنین رفتار ناعادلانه و ناجوانمردانه‌ای با فیلم صورت گرفت.

کد خبر: 42295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =