سازمان فنی و حرفه‌ای و اتحادیه زنبورداران شریک مهارتی شدند

با انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزش و اشتغال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و اتحادیه سراسری زنبورداران ایران توسعه فعالیت‌های  مهارتی زنبورداران کشور آغاز شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تفاهم نامه همکاری آموزشی و اشتغال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و اتحادیه سراسری زنبورداران ایران با هدف برگزاری دوره های توانمندسازی مهارتی به صورت آنلاین و حضوری جهت متقاضیان اشتغال و کارآفرینی در حوزه زنبور داری، ۱۲ دی سال جاری به امضای محمدرضا شاه پسند، معاون آموزش سازمان و میرمحسن موسویان، مدیر عامل اتحادیه رسید.

بنا براین گزارش، شاه پسند، معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این مراسم با اشاره به جمعیت کثیر زنبورداران در کشور گفت: سازمان آمادگی دارد تا زمینه آموزش مهارت در مشاغل مرتبط با زنبورداری، استانداردها و دوره های آموزشی را فراهم نماید.

وی افزود: با توجه به تمکن مالی ضعیف زنبورداران در سراسر کشور، به منظور حمایت بیشتر از این گروه تلاش می شود بخش عمده ای از دوره های آموزشی با امکانات دولتی و به صورت رایگان برگزار شود.

شاه پسند،   معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه از اعطای مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای به اتحادیه سراسری زنبورداران ایران خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با همکاری دو طرف تربیت نسل جدید زنبورداران محقق شود.

وی همچنین تصریح کرد: ثبت نام و اطلاعات زنبورداران کشور به زودی در پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور آغاز می شود.

در ادامه میرمحسن موسویان، مدیر عامل اتحادیه سراسری زنبورداران ایران با اشاره به جمعیت یک صد هزار نفری زنبورداران در کشور، گفت: ۹۰ درصد این افراد دارای شناسنامه زنبورداری هستند و تحت نظر ۲۷۰ شهرستان دارای اتحادیه فعالیت می کنند که نیاز به مهارت آموزی در رشته زنبورداری دارند.

موسویان ابراز امیدواری کرد با عملیاتی شدن تفاهم نامه مذکور زمینه مساعدی برای مهارت آموزی زنبورداران سراسر کشور فراهم شود.

این گزارش می افزاید: برگزاری دوره های توانمندسازی مهارتی به صورت آنلاین و حضوری جهت متقاضیان اشتغال و کارآفرینی در حوزه زنبورداری و همکاری در توسعه راه اندازی کسب و کارهای مهارتی نوآورانه پایدار در حرفه زنبورداری و مجموعه مشاغل وابسته بر پایه پتانسیل های منطقه ای استان های هدف در سطح کشور از محورهای تفاهم نامه مذکور است.

از دیگر موضوعات این تفاهم نامه، کمک به ارتقای شاخص‌های کیفیت زندگی روستایی به‌واسطه ایجاد و ارتقاء شایستگی‌ها و مهارت‌های شغلی بر اساس نتایج نیازسنجی آموزشی و شغلی در روستاها و همکاری در سنجش و ارزشیابی مهارت و صلاحیت حرفه ای متقاضیان گواهینامه‌های مهارت مشاغل در حرفه زنبورداری و فعالیت‌های مهارتی بر اساس استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.

همچنین به‌منظور سیاست‌گذاری، تدوین برنامه اجرایی و نظارت بر حسن اجرای این تفاهم‌نامه، کمیته راهبری متشکل از یک نفربه نمایندگی از طرف اتحادیه و یک نفر از دفتر راهبری اجرای آموزش به نمایندگی از سازمان تشکیل می‌شود. مصوبات این کمیته و برنامه‌های اجرایی به صورت پروژه‌ای تدوین و پس از تصویب در کمیته راهبری با حضور نمایندگان دو طرف، لازم الاجرا خواهد بود.

اعتبار تفاهم‌نامه از تاریخ  امضا و مبادله چهار سال شمسی است و پس ‌از آن، طبق توافق کتبی طرفین قابل‌بازنگری و تمدید است.

کد خبر: 42039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =