وام ازدواج را افزایش می‌دهیم

علیپور گفت: ما نمی توانیم از یک سو به جوانان بگوییم ازدواج کرده و تشکیل زندگی دهید از سوی دیگر وام ازدواج‌شان را قطع کنیم.

علیپور؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با حذف وام ازدواج در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: تغییر و تحولی که در بودجه بوجود آمده این است که ردیف‌ها در بودجه حذف و به صورت کلی نوشته است.

وی با تاکید بر اینکه دولت نمی تواند وام ازدواج را حذف کند افزود: وام ها پرداخت می شوند ولی با روش‌های دیگر. بدین معنا که این بودجه را به صورت کلی در اختیار بانک‌ها قرار خواهند داد که البته این موضوع به صورت مفصل و دقیق در کمیسیون تلفیق بحث و بررسی خواهد شد و عدد و رقم آن نیز مشخص می شود که احتمال افزایش آن نیز به نسبت امسال وجود دارد.

علیپور عنوان کرد: ما نمی توانیم از یک سو به جوانان بگوییم ازدواج کرده و تشکیل زندگی دهید از سوی دیگر وام ازدواج‌شان را قطع کنیم؛ بالعکس این موضوع، ما در تلاش خواهیم بود تا رقم وام را افزایش داده و جوانان را در امر ازدواج یاری کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این گونه نیست که مجلس اختیاراتش را به دست دولت دهد و در مقابل، ابزار نظارتی و کنترلی اش را از دست بدهد.

به گزارش آتیه آنلاین؛ در تبصره ۱۶ ماده واحده لایحه بودجه سال آینده که مربوط به تسهیلات تکلیفی آمده است: «بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های دولتی، خصوصی و موسسات اعتباری غیر بانکی مکلف به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از محل ۱۰۰ درصد مانده سپرده‌های قرض الحسنه و ۵۰ درصد سپرده‌های جاری شبکه بانکی پس از کسر سپرده قانونی به موارد مندرج در قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی از جمله قانون برنامه ششم توسعه است.

کد خبر: 40782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =