تازه‌ترین فیلم‌های روی پرده چقدر فروختند؟

بعد از استقبال خوب مخاطبان سینما از فیلم‌های روی پرده برای چندمین هفته پیاپی، این هفته نیز سینمای ایران فروش ۹ میلیارد و ۹۳۴ میلیون تومانی را با ۴۵۳ هزار و ۴۰۹ مخاطب تجربه‌ کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، از روز چهارشنبه، ۲۴ آذر، سه فیلم «بی‌همه‌چیز»، «اتومبیل» و «گربه سیاه» روانه اکران شدند و  در دو روز اول، نمایش عمومی خود بیش از ۲۲ هزار نفر مخاطب را به سینماها کشاندند. در حال حاضر فیلم‌های سینمایی «گشت ارشاد ۳» با کارگردانی سعید سهیلی، «دینامیت» با کارگردانی مسعود اطیابی و «آتابای» با کارگردانی نیکی کریمی به ترتیب جایگاه اول تا سوم گیشه را به خود اختصاص داده‌اند. در این میان «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی به فروش ۱۰ میلیارد تومان نزدیک شده و «گشت ۳» به کارگردانی سعید سهیلی هم بیست و چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بلیت فروخته است. فیلم «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی نیز با فروش نزدیک به ۳۲ میلیارد تومان همچنان فیلم پرفروش سال است. «آتابای» به کارگردانی نیکی کریمی نیز تاکنون بیش از  سه میلیارد تومان فروش داشته است.

بی‌همه‌چیز

از میان فیلم های تازه اکران شده، فیلم «بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی و بازی هدیه تهرانی و پرویز پرستویی  فروش بهتری را تجربه کرده است و  در زمان سه روز اکران گیشه‌ای ۶۰۰ میلیون تومانی داشت. به نظر می‌رسد حضور بازیگران این فیلم به‌ویژه هدیه تهرانی در اکران مردمی آن و اقدامی که برای خرید بلیط فیلم از گیشه انجام داده در فروش آن بی‌تاثیر نبوده است.

داستان این فیلم که اقتباسی آزاد از نمایشنامه مشهور ملاقات بانوی سالخورده نوشته فردریش دورنمات است، زندگی زنی را روایت می‌کند که پس از سال‌ها به خاطر تهمت مردم و بدنام کردن او از روستای محل زندگی‌اش بیرون می‌رود و حالا به عنوان اشراف‌زاده به روستا برمی‌گردد...پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی فر، باران کوثری، مهتاب نصیرپور، پدرام شریفی، لاله مرزبان، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی، خسرو پسیانی، زهیر یاری، مهدی صباغی، عیسی یوسفی پور، عرفان ناصری گروه بازیگران فیلم را تشکیل می دهند.

گربه سیاه

فیلم سینمایی «گربه سیاه» با کارگردانی کریم امینی و تهیه کنندگی بهرام رادان قرار بود ۱۰ آذر اکران شود اما اکران آن دو هفته‌ به تعویق افتاد،  با حدود هفت هزار نفر مخاطب نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان فروش داشته است. گربه سیاه اولین تجربه تهیه‌کنندگی بهرام رادان است و محصول سال ۱۳۹۸ ایران است. این فیلم که اولین اکران خود را در بخش مسابقه جشنواره ورشو۲۰۲۰ آغاز کرد تا قبل از اکران عمومی،   اخباری مبنی بر توقیف آن  منتشر شد که سازمان سینمایی آن را تکذیب و اعلام کرد به درخواست پخش کننده، اکران این فیلم به مدت دو هفته به تاخیر افتاد. بهرام رادان در این فلیم در نقش خودش بازی می‌کند.

 این فیلم که در خلاصه آن آمده است: «همه چیز از غروبی شروع شد که دیگه دلگیر نبود.» داستانی اجتماعی را روایت می‌کند که مخاطب آن جوانان دهه هشتادی‌ هستند. در «گربه سیاه» ترلان پروانه، حسین پورکریمی، کیارکنی، پیام احمدی‌نیا، احمد کاوری، آزاده سدیری، علیرضا استادی، ستایش رجایی نیا، عیسی حسینی، بهروز قادری، حسین ملکی با هنرمندی بهاره کیان افشار و علی اوجی ایفای نقش می‌کنند.

اتومبیل

با وجود فروش بالای دو فیلم بی همه چیز و گربه سیاه، فیلم «اتومبیل» به کارگردانی علی میری رامشه که متقاضی حضور در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر بود در این سه روز با جذب ۲۱۰ نفر مخاطب و اکران در ۱۲ سالن تا کنون تنها توانسته حدود ۶ میلیون تومان فروش داشته باشد.

«جنایت بی‌دقت» دیگر فیلم تازه اکران شده در سینماها که شهرام مکری آن را کارگردانی کرده نیز تا کنون حدود ۹۰ میلیون تومان فروش داشته است. فیلم «بندربند» به کارگردانی منیژه حکمت از دهم آذر ماه روی پرده رفته و تا کنون بیش از ۶۵ میلیون تومان بلیت فروخته است. فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده به فروش ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است. «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف هم بیش از ۱۲۰ میلیون تومان بلیت فروخته است. فیلم «حکم تجدیدنظر» اولین ساخته محمد امین کریم‌پور پس از یک ماه اکران ۲۶۰ میلیون تومان فروش داشته است. فیلم «پوست» به کارگردانی برادران ارک که از اواخر مهرماه روی پرده رفته تا کنون ۷۹۰ میلیون تومان فروش داشته است. کمدی «آپاچی» به کارگردانی آرش معیریان هم به فروش ۳۹۰ میلیون تومان رسیده و «شهر گربه‌ها» ساخته سید جواد هاشمی که از ابتدای آذر روی پرده رفته به فروش ۲ میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر: 39802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =