فرهادی: مهمترین مخاطب برایم «تماشاگر ایرانی» است

اصغر فرهادی در گفتگو با اسکرین دیلی از هدف اول خود در فیلمسازی و اینکه چرا فیلم هایش بدون مشکل در ایران نمایش داده می شوند، صحبت کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اسکرین دیلی، اصغر فرهادی با فیلم «قهرمان» تازه ترین ساخته اش که از سوی ایران به اسکار معرفی شده به فصل جوایز برگشته است. این فیلم که در ماه جولای امسال جایزه بزرگ جشنواره «کن» را دریافت کرد، یک داستان پندآمیز درباره بدهی، فریبکاری، روابط خانوادگی و ذات واقعی اعمال قهرمانانه است.

فرهادی کارگردان برنده دو جایزه اسکار، تنها سه هفته بعد از اکران فیلم تازه اش در ایران در حالی که در لس آنجلس به سر می برد با اسکرین درباره «قهرمان» صحبت کرد. او در این گفتگو اعلام کرد فیلم «قهرمان» فروش درخور و مناسبی را در ایران به دست آورده و به رغم ظرفیت محدود سینماها به دلیل کووید-۱۹ بیش از ۲۵۰ هزار تماشاچی را به سالن های سینما کشانده است.

فرهادی درباره سیستم پخش فیلم در ایران خاطر نشان کرد: در ایران اگر فیلم محبوب باشد پیش از آنکه به شبکه های نمایش خانگی بیاید برای چند ماه در سینماها روی پرده می ماند.

این کارگردان ایرانی درباره خرید حق پخش فیلم از سوی آمازون در آمریکا و بریتانیا نیز ابراز رضایت کرد. «قهرمان» قرار است دو هفته پیش از نمایشش در سرویس های استریم از روز ۷ ژانویه به صورت محدود در سینماها روی پرده برود.

کارگردان «جدایی» در بخشی از این گفتگو درباره نشان دادن بنای زیبای تخت جمشید در شهر شیراز گفت: قبل از این که نوشتن فیلمنامه را آغاز کنم به شیراز رفتم، جو و اتمسفر آنجا خیلی سینمایی است و من دنبال راهی بودم این لوکشین را به درون فیلمم بیاورم و این مکان را با مفهوم قصه ام ارتباط دهم.

فرهادی درباره بازگشتش به ایران بعد از فیلم «همه می دانند» که از آن به عنوان یکی از آرام ترین دوره های زندگی اش یاد می کند، گفت: هر وقت در بیرون از ایران کار می کنم باید برگردم و دوباره داخل ایران فیلم بسازم چون ایران جایی است که من در آن بزرگ شده ام و آن را بهتر از هر جای دیگر می شناسم.

کارگردان «فروشنده» در پاسخ به این پرسش که چگونه می تواند در ایران به کار خود ادامه دهد در حالی که برخی از هم دوره هایش مانند پناهی و رسول اف از سوی مسئولان با مشکلات فیلمسازی مواجه هستند، گفت: من واقعا برای آن فیلمسازهایی که در ایران با مشکل مواجه می شوند و نمی توانند فیلم هایشان را به نمایش بگذارند، متاسف و غمگین می شوم. من هر زمانی که اتفاقی شبیه این رخ می دهد، احساس ناراحتی می کنم و همیشه هم درباره آن صحبت کرده ام.

اصغر فرهادی درباره کارهای خودش رویکرد عملگرایانه ای داشته است، او حتی برای نمایش فیلم «همه می دانند» در ایران تلاش نکرد. فرهادی در این باره تاکید کرد: می دانستم که آنها قرار نیست آن را نمایش دهند. برای دیگر فیلم‌ هایم اما، شاید شیوه داستان‌سرایی‌ ام، شیوه ای که روایت را شکل می دهم، دلیلی است که (مسئولان) فیلم‌هایم را در ایران نمایش می‌دهند.

کارگردان «درباره الی» درباره نمایش فیلم هایش در ایران تصریح کرد: نمی‌دانم تا چه زمانی امکانش وجود دارد، اما هدف اول من همیشه نمایش فیلم‌ هایم در کشورم ایران، قبل از هر کشور دیگری در جهان است. این یک هدف بزرگ برای من است. مهمترین مخاطب برای من مخاطب داخل ایران است.

کد خبر: 39743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =