۱۱ مورد آتش سوزی طی ۲ روز در گلستان رخ داد

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در مدت ۳۶ ساعت گذشته ۱۱ مورد آتش سوزی در جنگل های گلستان گزارش شده که سه مورد آن گسترش یافته است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، عبدالرحیم لطفی اظهار کرد: متاسفانه در مدت ۳۶ ساعت گذشته ۱۱ مورد آتش سوزی در جنگل های گلستان گزارش شده که سه مورد آن گسترش یافته است.

وی افزود: منطقه بالا دست پارک آب سو در کلاله، مبارک آباد مینودشت و منطقه بالادست روستای قوچ چشمه در پارک ملی گلستان مناطقی است که آتش سوزی گسترده شده و حریق ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان تصریح کرد: در حال حاضر دو بالگرد در فرودگاه کلاله مستقر هستند و به محض آماده شدن شرایط برای اطفای حریق اقدام خواهند کرد ولی شرایط جوی و وزش باد که تا ظهر امروز ادامه دارد شرایط را سخت کرده است.

وی افزود: همه نیروها در حال آماده باش هستند، نیروهای کمکی هم از شهرستان هایی که حریق ندارند به منطقه اعزام شده اند و امیدواریم با کاهش وزش باد در بعدازظهر امروز آتش کنترل شود.

لطفی ادامه داد: آتش سوزی ها بیشتر برگ های خشک کف جنگل را شامل می شد و عامل آن دلایل انسانی است.

مدیر کل منابع طبیعی گلستان، با توجه به وزش زیاد باد حضور در جنگل ها را خطرناک اعلام کرد و از مردم خواست تا اطفای کامل حریق در جنگل ها حضور پیدا نکنند.

وی با بیان اینکه در فصل پاییز برگ های خشک و وزش باد در جنگل زیاد است، تصریح کرد: حضور مردم در جنگل ها باید کنترل شده باشد و از روشن کردن آتش جدا خودداری کنند تا شاهد این حوادث ناگوار نباشیم.

کد خبر: 39686

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =