اژه‌ای در شورای اداری گلستان: مدیران به بهانه عدم اختیار شانه خالی نکنند

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات استان با همین توان و اختیار مسئولان قابل حل است، گفت: مدیران به بهانه نداشتن اختیار زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، غلامحسین اژه ای در جلسه شورای اداری استان‌گلستان‌ با اشاره به اینکه همه ما وقتی مسئولیتی را می پذیریم نسبت به محدوده اختیارات و وظایف آن آگاهیم، اظهار کرد: امروز تمام مدیران در سطوح مختلف استان توانمندی و اختیاراتی دارند که باید برای حل مشکلات استان به صورت ویژه آنها را به میدان آورده و از آنها بهره ببرند.

وی با بیان اینکه پسندیده نیست که مدیری به بهانه اینکه این موضوع در حیطه اختیارات من نیست از بار مسئولیت شانه خالی کند، افزود: باور کنید بخش عمده ای از مشکلات استان در صورت توجه دقیق مدیران و مسئولان به وظایف و مسئولیت هایشان در همین استان قابل حل بوده و بخشی نیز با همدلی، هم افزایی و در کنار هم قرار گرفتن تمام نیروها و توانها در سطح استان قابل رفع است.

اعطای اختیارات ویژه برای حل مساله موجهای آبی گنبدکاووس

رئیس دستگاه قضایی با تاکید بر اینکه موضوعات و مسائل موجود در استان گلستان از جمله «پتروشیمی گلستان»، «خلیج گرگان»، «روستای زیارت»، «منطقه آشوراده»، «پرونده موج های آبی گنبدکاووس» و ... موضوعات و مسائلی چندوجهی محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: بنده حاضرم هر اختیار و منابعی که رئیس کل دادگستری استان نیاز داشته باشد را به وی بدهم اما این نباید مانع از همت گماردن برای حل مساله در داخل استان و با نگاهی چندبعدی شود.

اژه ای بر ما تشکیل کارگروهی تخصصی و بومی در استان گلستان متشکل از مسئولان حوزه های مختلف اعم از اجرایی، قضایی، تقنینی، انتظامی، امنیتی و نمایندگان بخش های صنفی و خصوصی تاکید کرد و گفت: در این کارگاه این مسائل پیچیده را مطرح و واکاوی کنید آنگاه هر تصمیمی گرفتید برای ما ارسال کرده تا با نظر شما اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از مسائل استان گلستان صرفا حقوقی نیست، ادامه داد: ما حتی اگر در برخی از موارد در استان گلستان مشکل حقوقی را حل کنیم تازه مسائل بزرگتر و پیچیده تری پیش روی ما قرار می گیرد و این یعنی ما باید به سمت حل مساله به صورت هم افزایی نهادها برویم.

طرح مسائل استان گلستان در جلسه سران قوا

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه به لطف خدا امروز که هر سه قوه مدعی انقلابی گری و خدمت به مردم هستند باید از همدلی موجود بهره ببریم، تصریح کرد: توصیه من این است که بنشینید و راهکارها را به کمک هم با نگاهی مثبت به آینده استان و کشور بررسی کنید و راه حل ها خودتان کشف کرده و از ما برای اجرای آن کمک بگیرید.

اژه ای از طرح مسائل ویژه استان گلستان در جلسه سران قوا خبر داد و گفت: از ابتدای روی کار آمدن آقای رئیسی تا به امروز به جز یک مورد بدون استثنا هفته ای یک بار سران قوا با یکدیگر جلسه گذاشته و مسائل کلان کشور و استانها را بر اساس مشاهدات عینی هر سه طرف بررسی می کنیم.

به گزارش ایسنا در ابتدای جلسه علی محمد زنگانه استاندار گلستان، تعدادی از نمایندگان مجلس، ادارات کل و نهادها مطالبات خاص مردم استان گلستان به ویژه موضوعاتی از جمله گردشگری و جزیره آشوراده و معضل بزرگ خلیج گرگان را مطرح کردند.

کد خبر: 39488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =