بلاتکلیفی کرسی معاونت / آقای وزیر و یک چالش انتخابی!

در حالی که چند ماه از حضور حمید سجادی بر مسند وزارت ورزش می‌گذرد، این وزیر هنوز مهم‌ترین معاونت خود را معرفی نکرده است.

به گزارش آتیه آنلاین، پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، وزارت ورزش و جوانان صاحب یک وزیر از جنس ورزش شد. انتخابی که به اعتقاد اغلب اهالی ورزش انتخاب شایسته‌ای بود. هرچند برخی‌ها نیز به حضور سجادی روی صندلی ریاست وزارت ورزش انتقاد کردند اما در نهایت سجادی کارش را در این وزارت‌خانه آغاز کرد. انتصاب‌های سجادی اما از همان ابتدا برچسب سیاسی داشت و سیل انتقادات را به سمت این وزیر سرازیر کرد. با این حال حمید سجادی هنوز و بعد از گذشت زمانی نزدیک به چهار ماه، مهم‌ترین معاون خود را انتخاب نکرده است و معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی هنوز بر عهده معاون وزیر قبلی است. 

سوالی که این روزها از وزیر ورزش پرسیده می‌شود این است که چرا هنوز معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای را انتخاب نکرده است؟ معاونتی که  به دلیل مرتبط‌بودن آن با تمامی فدراسیون‌های ورزشی از اهمیت زیادی برخوردار است و مسئولیت‌ها و اقدامات اجرایی‌اش به طور مستقیم با بدنه ورزش ارتباط داشته و تاثیرگذار است. از طرفی به نظر می‌رسد سجادی برای انتخاب این معاونت با چالش مهمی دست و پنجه نرم می‌کند و آن هم انتخاب بین دو گزینه است: فردی از بدنه ورزش و یا فردی از بدنه سیاست؟ از آنجایی که دیگر معاونت‌هایی که به دست سجادی حکم گرفته و در وزارت ورزش صاحب عنوان و سمت شدند، همگی از بدنه سیاسی کشور و دور از خانواده ورزشی بودند اما قطعا فشارها برای انتخاب معاون توسعه قهرمانی، دو چندان خواهد بود و اهالی ورزش بون شک در برابر انتصاب سیاسی در این سمت سکوت نخواهند کرد. 

معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در دولت قبلی مهدی علی‌نژاد بود که طی این مدت همکاری‌اش را با سجادی ادامه داد؛ اما او نیز چند روز قبل، به این همکاری پایان داد و زودتر از اینکه عذرش خواسته شود، استعفایش را تقدیم وزیر کرد. حالا بحث بر سر این است که چه کسی می‌خواهد مسئولیت این معاونت را بر عهده بگیرد. محتمل‌ترین گزینه‌ای که از او برای قرارگرفتن در این سمت نام برده می‌شود، محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو، است. پولادگر یکی از مدیران قدیمی ورزش است که دیگر نیازی به معرفی ندارد. او قریب به 30 سال است که در فدراسیون تکواندو حضور داشته و فقط پنج دوره متوالی رئیس این فدراسیون بوده است. پولادگر اگرچه در سال‌های ابتدایی مدیریتش در این فدراسیون کارنامه موفقی داشت؛ اما در یک دهه اخیر رو به سراشیبی بوده و به ضرس قاطع عملکردش قابل دفاع نبوده است. زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که محمد پولادگر در یک‌قدمی وزارت ورزش قرار گرفته است.

اما بدون شک پولادگر تنها گزینه پیش روی سجادی نیست. وزیر تازه وزرات ورزش و جوانان به خوبی می‌داند که باید دست به انتخابی بزند که به ضرر جامعه ورزش قهرمانی نباشد. پولادگر یا هر  فرد دیگری که معاونت توسعه قهرمانی را بر عهده بگیرد، باید فردی منعطف بوده و با فدراسیون‌ها ارتباط مثبتی داشته باشد، در غیر این صورت شاهد جنجال‌ها و درگیری‌های فراوانی خواهیم بود که پیش از این به دلیل ارتباط خوب مهدی علی‌نژاد با فدراسیون‌های دیگر، کمتر با آن برخورد داشتیم و همواره تعامل مثبتی بین وزارت ورزش و فدراسیون‌ها که بازوان اجرایی وزارت بودند، برقرار بود. برای همین است که برخی اهالی و کارشناسان و مدیران ورزشی پولادگر را گزینه مناسبی نمی‌دانند، چرا که کارنامه این مدیر ورزشی نشان از این دارد که وی به اندازه کافی اهل مصالحه نیست و در فدراسیون تکواندو نیز چالش‌های بسیار کوچک‌تر را نیز نتوانسته به درستی به مرحله حل و فصل برساند. 

کد خبر: 39310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =