درخواست رییس کمیته ملی المپیک از مجلس

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به رویدادهای مهمی که پیش روی ورزش است خواستار جهش و افزایش بودجه ورزش کشور شد.

به گزارش آتیه آنلاین، سیدرضا صالحی امیری در مراسم بدرقه کاروان کاراته به قهرمانی آسیا گفت: روزی زیبا در تاریخ کاراته ایران است که در تقویم کاراته ایران ثبت و ضبط می‌شود. لشکر کاراته امروز یک نماد و نمودش در این سالن است و شما نماینده بیش از یک صدهزار کاراته‌کای در سراسر کشور هستید. کاراته آبروی ورزش ایران است. کاراته یعنی شجاعت، رقابت، رفاقت، غرور، غیرت، انسانیت، سلامت، نشاط ملی، سکوی قهرمانی و پهلوانی.

او در ادامه افزود: امروز نمایشی که آقای طباطبایی برگزار کرد، این پیام را منتقل می‌کند که کاراته می‌تواند پرچمدار معرفت، اخلاق و همنوایی در ورزش ایران باشد. کاراته جزو معدود رشته‌های ورزشی است که نسبت جنسیتی در آن عادلانه‌تر است و دختران ما انگیزه بالایی برای درخشش در میادین بین‌المللی دارند.

صالحی‌امیری با بیان اینکه امروز  مجموعه ورزش و دولت در کنار کاراته و کاروان اعزامی است، ادامه داد:  وزیر سخت‌کوش، بامعرفت و اخلاق مدار با تمام توان در وزارتخانه در کنار شماست و شما باید احساس غرور کنید. شما دستگاه بزرگ وزارت ورزش را کنارتان دارید که نباید دغدغه ای داشته باشید. از طرفی شما مجلس را در کنار خود دارید و کمتر  سابقه داشته که یک نماینده از کاراته جزو اعضای مجلس باشد که اکنون آقای راستینه در کمیسیون فرهنگی است. آماده‌سازی کاروان در شرایط یاس و گرانی پیامی دارد و شما منهای هر نتیجه‌ای باید کام ملت را شاد کنید. حضور دخترانمان نشان می‌دهد که علی رغم آنچه در عرصه های جهانی گفته شده در ایران تبعیض وجود ندارد و اکنون نیمی از دختران و نیمی از پسران به مسابقات می‌روند. حضور این کاروان پرستیز ایران است و باعث نشاط ملی می‌شود. امروز هزینه در ورزش سرمایه گذاری است اگر بخواهید کام تلخ ملت را شیرین کنید باید در ورزش سرمایه‌گذاری کنید.

رییس کمیته ملی المپیک ادامه داد: ما از همه مسئولان تقدیر می‌کنیم اما به جای پرداخت هزینه های درمان و انزواگزینی در ورزش هزینه کنید و نتایج خوبی می‌گیرید. یک ملت بدون نشاط ادامه نمی‌دهد و لازمه آن سرمایه گذاری در ورزش است. امروز اگر چراغ کاراته خاموش شود  موجب یاس ملت است. امیدوارم مسیری که در بودجه انتخاب می‌کنیم در جهت جهش بودجه ورزش ایران باشد و آنگاه در ۱۴۰۱ خواهید دید که غم و انزواگزینی و یاس در جامعه کاهش پیدا خواهد کرد. 

او افزود: امروز این پیام را به مجلس منتقل کنید که هر چه در ورزش سرمایه گذاری کنید در ۱۴۰۱ در متن اجتماعی برداشت خواهید کرد. ما شرایط سختی را سپری می‌کنیم اما برای اعزام یک رشته مانند وزنه و کاراته شرایط سختی داریم. شما وزارت و کمیته را مقصر نشناسید، شرایط کشور سخت است اما برای حل این شرایط چشم و امید ما به مجلس است. ما در ۱۴۰۱ سه رویداد مهم را داریم. کشورهای اسلامی که پیش‌بینی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در کاروان را داریم، سپس برای بازی های آسیایی ۵۰۰_۶۰۰ نفر پیش‌بینی ما برای کاروان است و بعد هم المپیک جوانان در پیش است. این سه کاروان نیازمند حمایت در سطح ملی است. امیدوارم کمیسیون فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و فراکسیون ورزش این عزم و ایمان را برای حمایت از شما خواهند داشت.

صالحی امیری گفت: در المپیک توکیو اتفاق مهمی رخ داد، پورشیب تا لحظه آخر کنار گنج‌زاده ماند و او طلا گرفت و سپس گنج زاده رای اول کمیسیون ورزشکاران شد. این پیام مهمی دارد که کاراته پرچم دار اخلاق است.

کد خبر: 38948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =