صالحی‌امیری: وزنه‌برداری آبروی ورزش ایران است

رییس کمیته ملی المپیک در بازدید از فدراسیون وزنه‌برداری، این رشته را آبروی ورزش ایران خواند و بر حمایت از این فدراسیون در راستای کسب سکو در بازی‌های آسیایی هانگژو تاکید کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید رضا صالحی امیری در این بازدید اظهار داشت :برخی نقد می‌کنند که وزنه برداری عملکرد خوبی نداشته اما من دفاع کردم. وزنه برداری نباید محکوم شود به عدم‌ نتیجه زیرا این اتهام ظلم است. تضعیف وزنه برداری  به سود ورزش کشور نیست. وزنه برداری همیشه آبروی ورزش ایران و بعد از کشتی جایگاه دوم مدال آوری بوده و تضعیف این رشته خیرخواهانه نیست.

 وی گفت: اگر بناست ما سال بعد در هانگژو جایگاه داشته باشیم، وزنه برداری باید سکو داشته و باید از  آن حمایت کنیم. نصرالله سجادی سرپرست کاروان اعزامی به  المپیک توکیو بارها به من تاکید کرد محمدحسین برخواه برترین مربی وزنه برداری تاریخ است و باید قدردان او بود.این فدراسیون جسارت داشت و ورزش بانوان را ایجاد کرد و غرور و غیرت ایرانی را به نمایش گذاشت و ثابت کرد حجاب هیچ وقت مانع پیشرفت بانوان ما نیست.

رییس کمیته المپیک گفت: ما در اینجا هستیم تا اعلام کنیم کمیته ملی المپیک قدردان شماست و در کنار شماست. هر میزان که در توانمان باشد در کنار شما هستیم. ما نمی توانیم در شرایط سخت اقتصادی فدراسیون ها را رها کنیم. رسالت کمیته ملی المپیک برنامه ریزی، حمایت، نظارت و مانع زدایی است. امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، سال مانع زدایی نامگذاری شده و چه زیباست و تبدیل به گفتمان شده و از طرف شخص اول کشور مطرح شده و ما نیز موظف هستیم موانع را از سر راه ورزش قهرمانی برداریم.

وی ادامه داد: قول می‌دهیم باز هم کمک کنیم و این‌ تیم باید اعزام شود. آنچه برای ما اهمیت دارد درخشش وزنه برداری ما در آسیا و جهان است و اطمینان دارم که این تیم در هانگژو قهرمان خواهد بود.

کد خبر: 38102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =