نقشه راه سلامت ۱۴۰۴ چراغ فروزان درمان

ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی از سوی سازمان تامین‌اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین نهادی که پوشش بیمه بیش از نیمی از جمعیت کشور را عهده‌دار است، بدون بهره‌مندی از راهبردها و سیاست‌گذاری‌های کلان میسر نمی‌شود؛ این سازمان برگرفته از اهداف متعالی خویش، در سال‌های اخیر توانسته است مسیر الکترونیک شدن خدمات را در حوزه بیمه و درمان به عنوان یک ضرورت زندگی جوامع امروزی به سرعت طی کند و در برخی زمینه‌ها پیشتازانه عمل کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، قدم نهادن در مسیر خدمات نوین، نیازمند چراغ راهی است تا جزئیات امور، آینده و نوع تعاملات این نهاد را با ذی‌نفعان خویش به درستی عیان کند؛ اینک نقشه راه سلامت ۱۴۰۴ متکی بر این اهداف تدوین شده است و می‌رود تا گسترش خدمات الکترونیک سلامت را در جامعه رقم زند. 

رئیس اداره سلامت الکترونیک سازمان تامین‌اجتماعی، با اشاره به تدوین نقشه راه سلامت ۱۴۰۴ این سازمان که چشم‌انداز نظام سلامت الکترونیک را تبیین می‌کند، افزود: این نقشه همچنین می‌تواند پایه و اساس دست‌یابی به پرونده الکترونیک بیماران و پزشکی از راه دور در داخل و نیز عرصه بین‌المللی باشد.

شهرام طارمی با بیان اینکه سلامت الکترونیک به معنای استفاده از فناوری‌ها برای ارائه خدمات درمانی و در نگاه کلان، «خدمات سلامت الکترونیک» است، تصریح کرد: اما اذهان عمومی، فناوری اطلاعات را تنها در نرم‌افزار و شبکه‌های داخلی اجتماعی خلاصه می‌کند؛ این درحالی است که تعریف کامل و مدینه فاضله‌ای که در نقشه راه سلامت سازمان تامین‌اجتماعی درنظر گرفته شده، علاوه بر سامانه‌های نرم‌افزاری، سیستم‌های سخت‌افزاری و تجهیزات پزشکی را نیز دربر دارد.

وی ادامه داد: به این معنا که باید در سازمان به مرحله‌ای دست یابیم که تمام تجهیزات و خدمات تشخیصی مانند CT اسکن، MRI، تجهیزات آزمایشگاهی و ... امکان خروجی دیجیتال داشته باشند و در سامانه‌های تامین‌اجتماعی ارسال شوند.

ذی‌نفعان سلامت‌الکترونیک

رئیس اداره سلامت الکترونیک سازمان تامین‌اجتماعی، ذی‌نفعان سلامت الکترونیک را شامل افراد و گروه‌های گسترده عنوان کرد و گفت: بیماران، بیمه‌شدگان، تولید کنندگان و ارائه دهندگان مراقبت‌های درمانی چه در درمان مستقیم و نیز غیرمستقیم، سیاست‌گذاران بهداشت و درمان و بازار کار و اقتصاد به واسطه ایجاد رونق اقتصادی از طریق توسعه سلامت، بخشی از ذی‌نفعان ما را تشکیل می‌دهند.

مزایای سلامت‌الکترونیک

طارمی با بیان اینکه براساس نقشه راه، ارائه خدمات یکپارچه تامین‌اجتماعی اعم از حوزه‌های درمانی و بیمه‌ای میسر می‌شود، اظهار کرد: همچنین سلامت الکترونیک دارای مزایایی در زمینه خودمراقبتی، مدیریت سیر سلامت، سهولت شناسایی بیماران، اطمینان از حفظ اطلاعات و محرمانه ماندن اطلاعات بیماران است.

کد خبر: 37851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =