کمیسیون اقتصادی مجلس: مشکلات بانک ملی در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی مشکلات فرش دستباف، مالیات بر عایدی سرمایه و بانک ملی در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، «غلامرضا مرحبا» در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در نخستین دستور جلسه امروز موضوع حمایت از فرش دستباف به عنوان یک هنر ملی، احیای فرش روستایی و فرش‌بافان و رفع مشکلات آنها در حوزه بیمه با حضور رییس اتحادیه فرش دستباف ایران و بافندگان فرش و بخش خصوصی فعال در حوزه فرش بحث و بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در این نشست همچنین لزوم تعیین متولی مناسب و پرهیز از انتخاب متولیان متفاوت و متغیر مانند متولی بودن وزارت جهاد کشاورزی یا وزارت صنعت، معدن و تجارت در فرش‌ بحث‌های متفاوتی مطرح شد.

وی با اشاره به دستور دوم جلسه امروز که با حضور برخی از مدیران بانک ملی ایران انجام شد، گفت: دراین نشست مدیران بانک ملی گزارشی در خصوص مشکلات، فرصت‌ها، تهدیدها، ترازنامه و صورت های مالی و ... به اعضای کمیسیون اقتصادی ارائه دادند.

همچنین در این نشست بر تغییر ساختار بانک ملی برای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه تاکید شد. چرا که بانک ملی دارای دارایی های عظیم و فوق العاده‌ای و نیروی انسانی متخصص و بالاست.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: ضرورت وجود نظم در مدیریت و در ساختاردهی مناسب و تعیین تکلیف تسهیلات تکلیفی که به بانک تحمیل می شود از جمله موارد دیگری بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت. البته بانک ملی به دلیل تکلیف‌های دولت‌ها تحت فشار بسیاری است بنابراین ضرورت حمایت از بانک ملی باید مدنظ قرار گیرد.

مرحبا درباره سومین دستور جلسه امروز کمیسیون اقتصادی گفت: مالیات بر عایدی سرمایه نیز در این جلسه بررسی و مقرر شد متن تهیه شده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس در اختیار دستگاه‌ها از جمله  بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و ... قرار گیرد تا آنها نظرات کلی خود را اعلام و بعد از جمع بندی طی جلسه هفته آینده در صحن کمیسیون مطرح شود.

کد خبر: 37731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =