دغدغه‌های واکسنی من و سردبیر

عده‌ای از هموطنان‌مان معتقدند واکسن اصولا چیز مضری است و بدن انسان را ضعیف می‌کند و فکر می‌کنند خورشید پشت‌اش به ماست و کره‌زمین هم گرد نیست و صاف است. این گروه از هموطنان همه بیماری‌ها را با چایی نبات و شربت خاکشیر و جوشانده شلغم درمان می‌کنند.

رضا خراسانی
همان‌طور که مطلع هستید الان دغدغه همه مردم دنیا این است که بلاخره واکسن کرونا کی ساخته می‌شود. راست‌اش دغدغه ما هم همین است. یعنی ما هم مدام از خودمان و سردبیرمان می‌پرسیم که بالاخره دانشمندان ایران و جهان کی این واکسن را می‌سازند. البته عده‌ای از هموطنان‌مان معتقدند واکسن اصولا چیز مضری است و بدن انسان را ضعیف می‌کند و فکر می‌کنند خورشید پشت‌اش به ماست و کره‌زمین هم گرد نیست و صاف است. این گروه از هموطنان که همه بیماری‌ها را با چایی نبات و شربت خاکشیر و جوشانده شلغم درمان می‌کنند چندی پیش حتی با زدن مسواک هم مخالفت کرده و علت مخالفت خود را هم با این سوال بروز دادند: «چرا تا به حال حتی یک‌بار دیده نشده که یک گوسفند یا بز از دندان درد شکایت یا به دندانپزشک مراجعه کند؟» که البته طرح این سوال در آن زمان موجب ریزش موی در بین احشام کشور شد.  
بگذریم، داشتم عرض می‌کردم که ما و سردبیرمان خیلی مشتاقیم که به‌زودی با ساخت واکسن کرونا، به امید خدا مجالس جشن و سرور و بزن‌وبکوب عروسی راه بیفتد و جوان‌ها با شعار «دوماد باید برقصه، از کرونا نترسه» به خانه بخت بروند. به خاطر همین دغدغه‌مان این است که واکسن کرونا کی ساخته و چه زمانی وارد کشور ما می‌شود. یعنی امتیاز ساخت آن را هم به ما می‌دهند یا مثل همیشه نامردی می‌کنند و واکسن کرونا هم مشمول تحریم می‌شود؟ بعد از اینکه به امید خدا واکسن کرونا در کشور خودمان به تولید انبوه رسید هر دوز آن چند در می‌آید؟ بالاخره ساخت آن مثل ساخت همه داروهای دیگر هزینه دارد و نمی‌شود که مفتی باشد. بعد تأمین‌اجتماعی آن را پوشش می‌دهد؟ دغدغه دیگر ما دو نفر (من و سردبیر محترم) این است که نکند برای دریافت واکسن کرونا بگویند بروید و در سامانه «واکسن کرونا دات‌نت» ثبت‌نام و ده جور سند و مدرک آپلود کنید که معلوم نیست چه دخلی به کرونا و واکسن‌اش دارند. البته ما مطمئنیم که همه این محکم‌کاری‌ها برای این است که به همه حداقل یک واحد واکسن برسد و جوری نشود که یک عده چندتا چندتا واکسن بگیرند و بعد بروند برای خودشان بازار سیاه واکسن کرونا راه بیندازند. می‌ترسیم وقتی هم نوبت ما شد باز یک عده بیایند و بزنند توی صف و از ما پیشی بگیرند. (همین الان بگویم که ما نمی‌توانیم از کسی پیشی بگیریم و آخرین‌باری که از کسی «پیشی» گرفتیم ۱۰ ساله بودیم که او هم به صورت ما پنگول کشید). دغدغه دیگر ما ژن‌های خوب و مرغوب است. می‌ترسیم بعدا معلوم شود یک عده از آنها از قبل برای خودشان و اقوام و آشناهای‌شان به شکل غیرقانونی واکسن دریافت کرده‌اند. بعد دولت با آنها مقابله کند و بعد از مدتی «سلطان واکسن» را بگیرند و محکوم کنند اما ژن خوب‌ها باز قسر در بروند. نکند آخرش هم واکسن‌ها تمام شود و به ما نرسد و تهش هم به ما بگویند بهترین راه مقابله با کرونا همین است که دست‌های‌تان را با آب و صابون بشورید و ماسک بزنید! بعد ما درباره این وقایع طنز بنویسیم اما سردبیرمان آن را سانسور کند و رابطه بین ما و سردبیرمان شکرآب شود. اینها را دست‌کم نگیرید. اینها دغدغه‌های ما و سردبیرمان است. اصلا شما به رابطه ما با سردبیرمان چکار دارید؟ دارید ما دو نفر را کجا می‌برید؟

کد خبر: 370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =