نماینده مجلس: باید راه‌های دور زدن قوانین برجام را بست

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید راه‌های دور زدن قوانین برجام را بست، گفت: تیم متخصص و انقلابی دولت سیزدهم از حقوق ملت ایران در برجام دفاع خواهند کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، یوسف داودی افزود: تیم متخصص و جوان انقلابی برای انجام مذاکرات هسته ای تشکیل شده است و نسبت به رسیدن به راهکار نهایی و سودمند برای کشورمان در موضوع برجام معتقد و دغدغه دارند.

داودی اظهار داشت: تیم متخصص و جوان انقلابی برای انجام مذاکرات هسته ای تشکیل شده است و نسبت به رسیدن به راهکار نهایی و سودمند برای کشورمان در موضوع برجام معتقد و دغدغه دارند و ضرورت دارد که از این تیم حمایت شود تا بتوانیم بیشترین دستاورد از این مذاکرات محقق شود.

وی ادامه داد: قطعا با تشکیل تیم جدید مذاکرات هسته ای، ابتکار و خلاقیت از آن ایران خواهد بود و با شناختی که این تیم از طرف مقابل دارند، یقینا طوری وارد مذاکرات خواهند شد که طرف های مقابل همچون مذاکرات قبلی، مسیری برای دور زدن قوانین برجام نداشته باشند و این موضوع یکی از اولویت های برای ما محسوب می شود.

داودی تاکید کرد: برجام در طول سال های گذشته نتوانست دستاورد زیادی برای کشورمان به همراه داشته باشد چرا که طرف های اروپایی و امریکا با بدعهدی های مکرر در برجام، اجرای آن را زیر سوال بردند اما در مذاکرات هسته ای اخیر، این تیم متخصص در تلاش هستند که ضمانت های اجرایی قوی از طرف مقابل گرفته شود و با راستی آزمایی و لغو تحریم ها، باعث احیای برجام شوند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: اگر در دوره های گذشته شاهد تیم تخصصی منسجم بودیم، یقینا بندهای قوی تری در قرارداد برجام نگارش می شد اما این اتفاق نیفتاد و شاهد ضعف در برجام بودیم و شکل کار به صورتی بود که فقط ایران به عنوان یکی از عمل کنندگان به مفاد برجام بود و طرف های مقابل هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن نداشتند و از سوی دیگر، این تیم جوان و متخصص که عازم مذاکرات می شوند تا ۸ آذرماه از حقوق ملت ایران دفاع کنند، انسجام و توانایی کافی برای بیان خواسته های ملت ایران از طرف مقابل را دارند.

کد خبر: 36598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =