۸۲ هزار شهروند افغان بدون ارزیابی‌های لازم وارد آمریکا شدند

بر اساس محتوای یک یادداشت مربوط به جمهوری‌خواهان سنای آمریکا، از حدود ۸۲ هزار افغان که در ماه اوت از کابل به آمریکا انتقال یافتند، تقریبا همه آنها قبل از ورود به آمریکا به لحاظ سوابقشان مورد تحقیق و بررسی مناسب قرار نگرفتند.

به گزارش آتیه‌آنلاین بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن اگزماینر، بر اساس محتوای یک یادداشت مربوط به جمهوری‌خواهان سنای آمریکا، از حدود ۸۲ هزار افغان که در ماه اوت از کابل به آمریکا انتقال یافتند، تقریبا همه آنها قبل از ورود به آمریکا به لحاظ سوابقشان مورد تحقیق و بررسی مناسب قرار نگرفتند.

در این یادداشت وابسته به کنگره آمریکا دولت فعلی این کشور به سراغ تحقیق و بررسی اطلاعات ارائه شده از سوی ده‌ها هزار نفر از افغان‌های وارد شده به این کشور از طریق مصاحبه‌های حضوری نرفته و صرفا به بررسی پایگاه‌های داده حوزه های تروریسم و جرایم برای تشخیص تهدیدات بالقوه و «نظارت» بسنده کرده است.

این یادداشت تهیه شده از سوی جمهوری‌خواهان سنای آمریکا در ماه اکتبر، خلاصه‌ای از مصاحبه ها با مقامهای فدرال چند وزارتخانه دولت آمریکا از جمله وزارتخانه های امنیت داخلی، دفاع و دادگستری که ناظر بر  یک «فرآیند تحقیق و بررسی بی‌ملاحظه» در پایگاه‌های نظامی و در داخل آمریکا بوده اند، ارائه کرده است.

منابع آگاه به محتوای این یادداشت به واشنگتن اگزماینر گفتند که حدود ۷۵ درصد از کسانی که از افغانستان خارج شدند شهروند آمریکا، دارنده گرین کارت آمریکا، دارنده روادید مهاجرتی ویژه افغانستان یا متقاضی ویزا نبودند.

کد خبر: 36558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =