بیمارستان لبافی‌نژاد، خط مقدم درمان کرونا

رئیس بیمارستان پزشکی، آموزشی و درمانی شهید دکتر لبافی‌نژاد، با اعلام اینکه از آغاز شیوع کرونا، این مرکز درمانی در خط مقدم درمان بیماران کرونایی قرار دارد، تصریح کرد: بیمارستان لبافی‌نژاد به دلیل برخورداری از بخش تخصصی عفونی با ازدحام بیماران کرونا مواجه بود و برای پاسخگویی مناسب به این بیماران، همه بخش‌های بیمارستان را بسیج کردیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دکتر محمدحسین سلطانی، افزود: روزهایی وجود داشت که ۱۴۰ بیمار کرونا در بخش‌های ویژه و معمولی بستری بودند و بسیاری از این بیماران در اثر کرونا، دچار بیماری‌های مزمن شده بودند. اما با توجه به ارجاع بیماران ارولوژی و نفرولوژی از سراسر کشور به این مرکز، پذیرش این بیماران را متوقف نکرده و دو بخش بیمارستان را برای رسیدگی و درمان بیماران ارجاعی اختصاص دادیم و حتی یک روز هم این خدمت‌رسانی متوقف نشده است.»

تجهیزات پیشرفته پزشکی

وی با اشاره به برخورداری این مرکز درمانی از تجهیزات پیشرفته پزشکی، اظهار کرد: «هرچند ما در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های اقتصادی در مضیقه بودیم، اما سعی کرده‌ایم که وسایل مورد نیاز اعمال جراحی غیرتهاجمی ‌را که به روش بسته انجام می‌شود، فراهم کنیم.

رئیس بیمارستان تامین‌اجتماعی دکتر لبافی‌نژاد گفت: برای مثال برای جراحی سنگ کلیه، تقریباً می‌توان گفت، هیچ عمل جراحی به صورت «باز» انجام نمی‌شود و در اعمال ترمیمی‌ نیز بخش عمده این عمل‌ها به صورت لاپاراسکوپی ارائه می‌شود. همچنین عمل‌های مربوط به غدد فوق‌کلیوی یا بسیاری از تومورهای کلیه، از طریق لاپاراسکوپی انجام شده و دفع سنگ نیز به صورت آندوسکوپی یا لاپاراسکوپی ارائه می‌شود.

چالش مراکز درمانی

سلطانی یکی از مسائل مهم این مرکز درمانی را مربوط به جذب نیروی انسانی دانست و افزود: متأسفانه در دو سال اخیر به دلیل عدم همسان‌سازی پایه حقوق پرسنل کادر درمان سازمان، مانند پرستار و بهیار با حقوق کادر وزارت بهداشت، امکان جذب نیرو با مشکلاتی مواجه است و امسال کمتر از ۵۰ درصد نیروهایی که برای استخدام شرکت کرده بودند، توانستیم جذب کنیم.

وی اظهار کرد: اما این کمبود نیرو از طریق مشارکت فعالانه و همکاری کادر درمان برطرف شده و کاستی در زمینه خدمت‌رسانی به بیماران به‌وجود نمی‌آید. درحال حاضر در شرایط همه‌گیری، به دلیل افزایش حجم کار برای پاسخگویی مناسب به بیماران، میزان فعالیت کارکنان چند برابر شده است.

رئیس بیمارستان تامین‌اجتماعی دکتر لبافی‌نژاد یکی دیگر از مسائل مراکز درمانی را افزایش سرسام‌آور قیمت ارز و به تبع آن گران شدن تجهیزات و وسایل درمانی برشمرد و گفت: به دلیل تخصصی بودن خدمات این مرکز، نیازمند استفاده از تجهیزات پیشرفته مانند دستگاه‌های رشته ارولوژی و چشم هستیم، اما به تبع افزایش قیمت ارز، تأمین اعتبار و منابع مالی برای خرید این تجهیزات نیز با چالش مواجه شده است.

کد خبر: 36556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =