بازگشت به روال عادی خدمات پس از واکسیناسیون

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان اصفهان، واکسیناسیون کرونا را منجر به کاهش چشمگیر بیماران دانست به نحوی که در اوج بار مراجعه بیماران در موج پنجم و تا اواخر مرداد امسال، روزانه ۴۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های شریعتی و غرضی بستری شده بودند که این میزان در اوایل هفته جاری به ۸۷ بیمار کاهش یافته و از مرگ‌ومیر بیماران کرونا به طور چشمگیری کم شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، علی اعتصام‌پور با بیان اینکه این استان پس از تهران، بزرگترین استانی است که پوشش بیماران کرونا را برعهده داشت، افزود: مراکز درمانی این مدیریت در پیک‌های مختلف کرونا، روزانه ۵۰۰ تا ۵۵۰ بیمار پذیرش، پایش و درمان می‌کرد و این درحالی است که برون‌داد این خدمات از نظر مورتالیتی نیز در مقایسه با مراکز دانشگاهی کمتر و رویکرد رضایت‌بخشی آن بهتر بود و معاون درمان وزارت بهداشت نیز در بازدید از مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی استان از عملکرد این مدیریت اظهار رضایت کردند.

وی با اشاره به ساماندهی خدمت‌رسانی به بیماران کرونا در استان، اظهار کرد: با توجه به فعالیت سه بیمارستان تأمین‌اجتماعی در استان، در آغاز همه‌گیری بیمارستان فاطمه زهرا(س) به عنوان مرکز پذیرش بیماران ترومای غرب استان اختصاص یافت و بیمارستان‌های شریعتی و غرضی برای پذیرش بیماران کرونا درنظر گرفته شدند که بر اساس پیک بیماری، بخش‌های مختلف این بیمارستان‌ها در اختیار بیماران کرونا قرار گرفت.

مدیر درمان استان اصفهان گفت: همچنین ۲۸ درمانگاه و پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی در استان وجود دارد که بیماران کرونا را پذیرش کرده و خدمات درمانی مناسبی را در اختیار آنها قرار می‌دهند. از طرفی، دو دی‌کلینیک به تعداد هشت تخت ایجاد کردیم که بیماران نیمه‌ بدحال در این مراکز از درمان‌های سرپایی و داروهای تزریقی استفاده کنند که این اقدام در نوع خود خلاقانه بود و کمک کرد تا بیماران برای دسترسی به خدمات درمانی، امنیت خاطر داشته باشند و نیازی به بستری شدن در بیمارستان پیدا نکنند.

بازگشت به روال عادی

اعتصام‌پور تصریح کرد: خوشبختانه پس از انجام واکسیناسیون جامع، میزان ابتلای به کرونا کاهش یافته؛ به گونه‌ای که در اوج بار مراجعه بیماران در موج پنجم و تا اواخر مردادماه امسال روزانه ۴۵۰ بیمار کرونا در بیمارستان‌های شریعتی و غرضی بستری شده بوند که این میزان در اوایل هفته جاری به ۸۷ بیمار کاهش یافته است. از طرفی به تبع انجام واکسیناسیون، بیماران بدحال نیز کمتر شده‌اند و افراد واکسینه شده در صورت ابتلای به کرونا، نوع خفیف آن را تجربه می‌کنند.

کد خبر: 36453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =