طرح ملی سرشماری کتابخانه‌های مدارس سراسر کشور اجرا می‌شود

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح ملی «سرشماری کتابخانه‌های مدارس سراسر کشور و طرح وجین کتابخانه‌های مدارس» خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین از معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، علی رمضانی افزود: امسال و همزمان با  هفته کتاب، سرشماری کتابخانه‌های مدارس سراسر کشور و تعداد کتاب‌های موجود در آن از طریق سامانه همگام با همکاری مدیران مدارس سراسر کشور اجرا می شود.

وی ادامه داد: در این طرح مدیران مدارس سراسر کشور باید با مراجعه به سامانه همگام و بخش کتابخانه‌ها در این سامانه نسبت به تکمیل اطلاعات کتابخانه مدرسه خود شامل نام کتابخانه، نوع کتابخانه (کلاسی / مدرسه ای)، تعداد کتاب موجود در کتابخانه، تعداد کتابیار کتابخانه، مساحت کتابخانه و اینکه کتابخانه در فضای مستقل وجود دارد یا فضای آن با سایر فضاهای مدرسه (نمازخانه، اتاق شوراهای دانش آموزی) مشترک است، اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این طرح از هفته کتاب آغاز و تا پایان دی ماه در مدارس سراسر کشور اجرا می شود، اظهار داشت: در مرحله دوم این طرح نوع کتاب های کتابخانه‌های مدارس نیز شناسایی و سرشماری شده و مشخص می شود که در هر مدرسه چه تعداد کتاب از چه گونه ای (ادبی، مذهبی، علمی و ...) وجود دارد.

رمضانی یادآور شد: اجرای این طرح در کنار طرح «وجین کتابخانه های مدارس»   که دستور العمل آن برای مدرس ابلاغ شده است گام بزرگی در بروزرسانی و تجهیز کتابخانه های مدارس به کتاب مناسب دانش آموزان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تاکید این وزارتخانه بر این است که مدارس اطلاعات دقیق را در سامانه وارد کنند و اطلاعات این طرح برای برنامه ریزی فعالیت ای توسعه کتابخوانی در مدارس استفاده می شود.

کد خبر: 35672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =