فیلم‌های روی پرده چقدر فروخته‌اند؟

این روزها که منوی سینماها متنوع‌تر شده و به زودی فیلم‌هایی نیز به روی پرده می‌آیند، به نظر می رسد دیگر دلیلی برای رونق نگرفتن بازار سینماها وجود نداشته باشد.

به گزارش آتیه آنلاین، سینمای ایران می‌کوشد پس از رکودی طولانی دوباره کمر راست کند و به دوران قبل از کووید-۱۹ بازگردد. از ابتدای پاییز امسال فیلم‌های سینمایی «قهرمان» با کارگردانی اصغر فرهادی، «منصور» با کارگردانی سیاوش سرمدی، «پوست» با کارگردانی برادران ارک و «تومان» ساخته مرتضی فرشباف روی پرده سینما رفتند و همانقدر که فیلم سینمایی «دینامیت» فروش گیشه را در تابستان افزایش داد، فیلم سینمایی «قهرمان» نیز این کار را با گیشه پاییز کرد.

همچنین فیلم کمدی «گشت سه» به کارگردانی سعید سهیلی که سرانجام ۲۶ آبان‌ماه روی پرده رفت تاکنون توانسته به فروش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی برسد . اما دیگر فیلم کمدی تازه سینماها یعنی «آپاچی» ساخته آرش معیریان به اندازه «گشت سه» در روزهای اول اکران موفق نبوده است و  تاکنون حدود ۳۴ میلیون تومان بلیت فروخته است. فیلم «حکم تجدیدنظر» هم که اولین تجربه کارگردانی محمدامین کریم‌پور است، از ۲۶ آبان تاکنون نزدیک به ۶۰ میلیون تومان فروش داشته است. فیلم «منصور» که به زندگی شهید ستاری می‌پردازد، دو هفته قبل روی پرده رفت و تا به امروز حدود ۲۷هزار نفر آن را تماشا کرده‌اند و بیش از ۶۰۰ میلیون تومان بلیت فروخته است. فیلم «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف از فیلم‌های جشنواره فجر دو سال قبل است که از ۱۲ آبان روی پرده رفته و تاکنون با حدود ۳۵۰۰ نفر مخاطب ۷۸ میلیون تومان فروش داشته است. فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی نیز پس از گذشت ۲۳ روز از اکران، ۲۹۰ هزار نفر تماشاگر و بیش از ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروش داشته است. «پوست» ساخته برادران ارک هم تاکنون ۶۸۰ میلیون تومان فروش داشته است.

حالا به نظر می رسد اکران فیلم‌های «آتابای»، «جنایت بی‌دقت» و «بی همه چیز» که بزودی به روی پرده‌های سینما می آیند می تواند آخرین بارقه‌های امید اکران سال ۱۴۰۰ باشند. فیلم‌هایی که هرکدام از آنها، باتوجه به ویژگی‌های خاصی که دارند، می‌توانند در زمان اکران موفق عمل کنند و کمک بزرگی به این سینمای نیمه جان کنند. براساس آخرین تصمیمات شورای صنفی نمایش، فیلم سینمایی «آتابای» از چهارشنبه سوم آذرماه توسط موسسه پخش «بهمن سبز»، اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز می‌کند. همچنین «جنایت بی‌دقت» آخرین ساخته شهرام مکری که گفته می‌شود به فاجعه سینما رکس آبادان پرداخته، قرار است از هفته اول آذرماه اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کند. «بی همه چیز» هم که در جشنواره سی‌ونهم فجر برای اولین بار به نمایش گذاشته شد و  یکی از فیلم‌های مدعی پرفروش‌ترین فیلم سال به شمار می‌آید، از ۱۷ آذرماه اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز خواهد کرد. در جلسه روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه شورای صنفی نمایش نیز مصوب شد که فیلم‌های «زاوالا» ساخته ارسلان امیری از ۲۴ آذر و «عاشق پیشه» داود موثقی نیز از هشتم دی‌ماه در سینماهای کشور اکران خواهند شد.

کد خبر: 35500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =