آغازی دوباره بر فصل پرفشارِ لیگ برتر فوتبال

مسابقات انتخابی جام جهانی مدتی تعطیل خواهد شد و بار دیگر لیگ برتر فوتبال روی دور تند آغاز خواهد شد.

به گزارش آتیه آنلاین، رقابت‌های مقدماتی جام جهانی با برگزاری مسابقاتی، فعلا تعطیل خواهد شد تا رفته رفته مسابقات لیگ در کشورهای مختلف آغاز شود. لیگ برتر فوتبال ایران نیز بار دیگر از سر گرفته خواهد شد. تفاوت برگزاری لیگ‌های برتری که به مسابقات جام جهانی منتهی می‌شود با لیگ‌های سال‌های دیگر این است که مسابقات روی دور تندتری برگزار می‌شود. در واقع برای اینکه بازیکنان شاغل در لیگ‌ها بتوانند بازه زمانی استانداردی در اختیار داشته باشند تا در اردوهای تیم ملی کشورشان حضور پیدا کنند، لیگ‌ها با سرعت بیشتری برگزار می‌شود. 

در یک بازه زمانی کوتاه و از ابتدا تا انتهای آذر ماه سال ۱۴۰۰ پنج هفته‌ از رقابت‌های لیگ بیست‌ویکم برگزار می‌شود. یعنی هر باشگاه به‌طور متوسط در هر ۲/۵ روز یک بازی رسمی انجام می‌دهد. به گفته مسئولین سازمان لیگ، میانگین این بازه برای هر باشگاه در کل فصل (بدون احتساب هفته‌هایی که با فیفادی از یکدیگر جدا می‌شوند) نیز نزدیک به ۵ روز خواهد بود. این شتاب می‌تواند به دشمن بزرگ بسیاری از باشگاه‌های لیگ بدل گردد؛ از این رو که دوام آوردن در چنین فصل پرفشاری نیازمند یک دوره بدنسازی منظم، اصولی و البته طولانی در بازه پیش‌فصل است؛ آنچه در بسیاری از باشگاه‌های کشور مورد اهمیت قرار نمی‌گیرد.

در فصل فوتبالی ماراتن‌واری که عملکرد مثمرثمر هر بازیکنی می‌تواند او را به رؤیای جام جهانی برساند، حضور در تیمی که یک مربی بدنساز مجرب در کادر خود داشته و از ابتدای پیش‌فصل بدون نابسامانی در کادر فنی یا بحران مالی شدید برای فصل طاقت‌فرسای پیش‌رو به آماده‌سازی پرداخته، یک امتیاز مثبت برای هر بازیکنی به شمار می‌رود. بدنسازی صحیح به‌ویژه درمورد ۶ ملی‌پوش شاغل در استقلال، پرسپولیس، سپاهان و فولاد و البته، سایر بازیکنان لیگ که نامشان در مرز ورود به لیست دراگان اسکوچیچ است، تأثیر به‌سزایی دارد که در طول فصل نمایان خواهد شد.

در مجموع باید منتظر ماند و دید کادر فنی تیم‌های لیگ برتری برای پشت سر گذاشتن این فصل سنگین که پیش رو دارند، چه تمهیداتی اندیشیده‌اند و این فشردگی و سنگینی مسابقات را چگونه مدیریت می‌کنند. 

کد خبر: 35436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =