آماده‌سازی پیش‌نویس طرح حمایت از فضای مجازی

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی از تنظیم پیش‌نویس محتوای این طرح با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، «لطف اله سیاه کلی» روز دوشنبه  با تشریح هفتمین نشست کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی به خبرنگاران، گفت: در نشست امروز کارشناسان و نمایندگانی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستاد کل نیروهای مسلح، پلیس فتا، انجمن الکترونیک اتاق بازرگانی و مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند و پیش‌نویس محتوای طرح بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت افزود: در این نشست نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس پیش نویس طرح را در فصول مختلف دسته بندی و توضیحات کلی را در مورد آن ارائه کرد و سپس نمایندگان دستگاه‌ها درباره آن توضیحات کارشناسی خود را بیان کردند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با بیان اینکه عزم خوبی در اعضای کمیسیون مشترک برای بررسی و نگاه جامع به این طرح وجود دارد، ادامه داد: اعضا عجله‌ای برای سرعت دادن به تصویب این قانون ندارند البته نسبت به موضوع بی‌تفاوت نیستند اما تاکید دارند که در طرح باید پیوست‌های فنی، رسانه‌ای، فرهنگی و محتوایی لحاظ شود و ضمن داشتن نگاه و رویکرد اقناعی، موضوعات را به خوبی برای جامعه تبیین کند.

سیاهکلی یادآور شد: نمایندگان رسانه‌ها در نشست‌های کمیسیون حضور دارند و این ‌نشست‌ها به صورت زنده از طریق سایت و درگاه اینترنتی خبرگزاری خانه ملت و همچنین اپلیکیشن تلوبیون پخش می‌شود.

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی ادامه داد: در صحن نهادها و کارشناسان حضور ندارند اما در کمیسیون تمامی دستگاه‌ها حضور دارند و نظرات مخالف یا موافق خود را مطرح می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه فضای مجازی نه تنها برای ما بلکه برای دنیا ناشناخته است، خاطرنشان کرد: برخی کشورها به دلیل دانش بیشتر سریع‌تر به مقاصد خود در فضای مجازی رسیدند و برخی کشورها دیرتر و ما جزو کشورهای میانه هستیم و دانش قابل قبولی در رابطه با فضای مجازی داریم.

کد خبر: 35032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =