رونق به گیشه سینما برمیگردد؟

این روزها با استقبال تماشاچیان از فیلم های در حال اکران، به نظر می رسد بار دیگر رونق به سالن‌های سینما بازگشته است.

به گزارش آتیه آنلاین، می توان گفت پاندمی کرونا، عادت سینما رفتن را از سر بسیاری از ایرانی‌ها انداخته اما این روزها با واکسیناسیون درصد زیادی از مردم می‌توان دوباره به بازگشت روزهای خوش سینما امیدوار بود. از طرفی شورای صنفی نمایش در دو، سه هفته اخیر لیست بلند بالایی از فیلم‌هایی را اعلام کرد که تا اول دی‌ماه به تناوب اکران خواهند شد.فیلم‌هایی که هرکدام از آنها، باتوجه به ویژگی‌های خاصی که دارند، می‌توانند در زمان اکران موفق عمل کنند و کمک بزرگی به این سینمای نیمه جان کنند.در همین راستا هفته گذشته مرتضی شایسته درباره آخرین تصمیمات شورای صنفی نمایش در جلسه روز یکشنبه، نهم آبان‌ماه، گفت: در این جلسه تصمیم گیری درباره تاریخ شروع اکران چند فیلم سینمایی که متقاضی اکران بودند، تعیین شد. وی افزود: براین اساس فیلم‌های حکم تجدید نظر به کارگردانی محمدامین کریم‌پور از ۲۸ آبان و گربه سیاه به کارگردانی کریم امینی از ۱۰ آذر در سینماهای سراسر کشور اکران خواهند شد. دبیر شورای صنفی نمایش ادامه داد: فیلم سینمایی اتومبیل نیز دیگر اثری است که از روز ۱۷ آذر نمایش داده خواهد شد و آخرین فیلم صحنه زنی ساخته علیرضا صمدی از ۲۴ آذر اکران می‌شود.پیش از این نیز مرتضی شایسته -دبیر شورای صنفی نمایش - درباره مصوبات جلسه سوم آبان‌ماه این شورا که در محل اتحادیه تهیه‌کنندگان تشکیل شد گفت: قرار بر این شده است که ۱۰ فیلم سینمایی از ۱۲ آبان‌ماه تا ابتدای دی ماه به نوبت روی پرده روند.

آخرین فروش فیلم‌ها به روایت آمار

حالا همزمان با رونق نمایش آثار جدید در سالن‌های سینما به نظر می‌رسد گیشه هنر و هفتم هم روزهای خوبی و پُرفروشی را در راه دارد.در این میان«دینامیت» ساخته مسعود اطیابی که از ۱۰تیر به روی پرده رفته تاکنون با بیش از ۹۰۰هزار تماشاگر  بیش از ۱۹میلیارد تومان فروش داشته است. فیلم سینمایی «قهرمان»  اصغر فرهادی که روایتگر داستان زندگی مردی به نام رحیم است که در یک مرخصی دو روزه از زندان سعی دارد تا بدهی خود را به طلبکارش برگرداند در این میان دچار حوادثی می‌شود و فیلم‌های او در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود،این فیلم در ۱۰ روز ابتدایی اکران رقم چهار میلیارد تومان در گیشه فروش داشت و توانسته جایگاه «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی را در فروش هفتگی، پس از ۴ ماه تصاحب کند.

همچنین فیلم «پوست» ساخته برادران ارک که از ۲۱مهر به روی پرده رفته است  و  داستانی فولکلور را در ژانر وحشت روایت می‌کند تا روز جمعه در ۱۸۹سالن اکران شده و تنها حدود ۵۰۰میلیون تومان فروخته و۲۳هزار نفر تماشاگر داشته است. «درخت گردو» محمدحسین مهدویان هم که داستانی تلخ و تراژیک دارد و  از ۱۰شهریور به نمایش درآمده در این مدت در حدود ۳میلیارد تومان در گیشه بلیت فروخته است  که تاکنون فروشی کمتر از حد انتظار داشته است.

اگرچه هنوز تا میزان فروش متوسط فیلم‌ها در سینما نیز فاصله بسیاری داریم اما همین رونق و اقبال در اکران فیلم‌های جدید حتما منجر به رونق گیشه هم خواهد شد.سپهر پهلوانی، مدیر پردیس ارگ تجریش درخصوص میزان استقبال از فیلم‌های مهم روی پرده، می گوید: «وضعیت استقبال از سینما به‌نسبت ماه‌های گذشته، خیلی بهتر شده، اما هنوز به وضع عادی نرسیده است. این‌ وضعیت هم تنها به‌دلیل نمایش فیلم «قهرمان» است. چون «دینامیت» دیگر فروش خودش را کرده و الان فیلم آقای فرهادی می‌تواند جان دوباره‌ای به سینمای کشورمان ببخشد.»

گیشه هنر و تجربه

بنا بر آمار اعلام شده فروش کل سینمای هنر و تجربه در هفته‌ای که گذشت، ۷ میلیون و ۷۲۵هزار تومان و کل مخاطبان آن نیز ۳۷۷ نفر بوده است.در این میان فیلم سینمایی «دشت خاموش» با کارگردانی احمد بهرامی، هفته گذشته، باافزایش فروش یک میلیون تومانی، رقم دو میلیون و ۴۰۰ هزارتومانی را برای خود در گیشه به ثبت رساند و با این میزان از فروش همچنان صدر نشین جدول است.مستند«آیدین» نیز با یک میلیون و ۴۰۰ هزارتومان، در جایگاه دوم گیشه نشست، این اتفاق در حالی رخ داد که در سه هفته ابتدایی فروش، مستند «آیدین» با فروش هفتگی پنج میلیون تومان صدر نشین گیشه هنر و تجربه بود.فیلم «تا ده بشمار» با کارگردانی سعادت بستام نیز با فروش یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان در جایگاه سوم فروش قرار گرفت و در مدت زمان هفده روز دو میلیون تومان را برای خود ثبت کرد.

کد خبر: 33944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =