بهترین راه دستیابی به اقتصاد مقاومتی توجه به پارک‌های علمی و فناوری است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امروز عمده‌ترین مشکل جامعه بیکاری است و برای حل این معضل باید نهضت تولید و اشتغال ایجاد کنیم، گفت: بهترین راه دستیابی به اقتصاد مقاومتی توجه به پارک‌های علمی و فناوری است.

به گزارش آتیه آنلاین،  محمدعلی زلفی گل روز سه شنبه در نشست روسای پارک های علم و فناوری کشور که به صورت مجازی در سالن شهدای جهاد علمی در حال برگزاری است، افزود: امروز در زمینه تولید علم و فناوری در منطقه رتبه اول را داریم و سالیانه ۷۰ هزار سند علمی در کشور تولید می شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت کالاهایی که وارد کشور می‌شود، پتانسیل رونق تولید ایجاد شده است، برای همین توجه به پارک های علم و فناوری اهمیت خاصی دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال با سطح سواد ارتباط مستقیمی دارد، توضیح داد: هزینه‌ ایجاد شغل برای افراد تحصیل کرده با مدرک دکتری چند برابر افراد زیر دیپلم است.

زلفی گل اظهار داشت: ایجاد شغل برای دانش آموختگانی که دارای تحصیلات عالی کارشناسی، کارشناسی ارشد و به ویژه دکتری هستند، فقط و فقط از طریق پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان مقدور و میسر است.

کد خبر: 33470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =