استقبال چشمگیر از خدمات آزمایشگاه تامین‌اجتماعی

سوپروایزر آزمایشگاه بیمارستان تأمین‌اجتماعی امام حسین (ع) زنجان، استقبال از خدمات آزمایشگاهی این مرکز درمانی را به ویژه در شرایط کرونا بسیار چشمگیر بیان کرد و بیان داشت: روزانه حدود ۱۵۰۰ تست آزمایشگاه و نیز ۱۳۰ تست PCR از بیماران بستری و سرپایی انجام می‌شود.

مهرداد شاه‌علی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، افزود: روزانه حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ بیمار در بخش‌های سرپایی و بستری از خدمات آزمایش خون بهره‌مند می‌شوند. برای هر یک از بیماران به طور متوسط ۵ تا ۶ تست آزمایشگاهی انجام شده و در نتیجه روزانه حدود هزار و ۵۰۰ تست آزمایشگاه در این مرکز ارائه می‌شود.

وی آمار انجام تست (PCR) را در بخش سرپایی، روزانه برای ۹۰ تا ۱۰۰ بیمار بیان کرد و ادامه داد: به همین میزان تست خون نیز برای این بیماران انجام می‌شود. در بخش بستری نیز روزانه از ۲۰ تا ۳۰ بیمار تست PCR گرفته می‌شود.

کارشناس علوم ‌آزمایشگاهی از دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان، اظهار کرد:‌ در این مرکز درمانی که بزرگترین بیمارستان شهر زنجان است، برای پیشگیری از سرایت کرونا به سایرین و برای رعایت موازین ایزولاسیون، کانکسی در حیاط بیمارستان برای انجام آزمایش تعبیه شده است.

فاکتورهای نمونه‌گیری کرونا

شاه‌علی انجام نمونه‌گیری تست کرونا را نیازمند رعایت چند فاکتور دانست و گفت: یکی اینکه کارکنان آزمایشگاه باید از تجربه کافی و تبحر لازم برای انجام نمونه‌گیری برخوردار باشند تا نتیجه مطمئنی به دست آید؛ نحوه کار به این ترتیب است که کارشناس آزمایشگاه «سواپ» را از بینی و حلق بیمار وارد کرده تا به بخش «نازوفارنکس» (بخشی از گلو که لانه‌گزینی ویروس در این محل انجام می‌شود) برسد.

وی تصریح کرد: برای دریافت پاسخ، نمونه‌ها به دو مرکز آزمایشگاه واقع در شهرستان زنجان ارسال شده و معمولاً پاسخ تست‌ها حدود دو تا سه روز بعد به بیماران پیامک می‌شود.

کد خبر: 33022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =