دست خالی تلویزیون در پاییز

رخوت و کسالت در تن رسانه ملی به حدی رسیده است که در دومین ماه پاییز تنها یک سریال جدید روی آنتن تلویزیون است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در طی سال‌های اخیر تلویزیون بارها مخاطبان خود را از دست داده و گاهی آن‌ها را به دست آورده، در صورتی که می‌توانست با استفاده از  یتانسیل‌هایش هر روز تماشاگران بیشتری را با خود همراه کند اما رسانه ملی این فرصت را به راحتی به فضاهای دیگر واگذار کرد تا بتوانند مخاطبانی را هم که برای تلویزیون باقی مانده بودند به سمت دیگری جذب کرده و همراه کند. اکنون نیز که پیمان جبلی برای ریاست صداوسیما حکم گرفته به نظر می رسد تلویزیون بیشتر در تب و تاب تغییر مدیران است و دست های خالی سیما در دومین ماه پاییز کاملا آشکار است به گونه ای که در این مدت تنها سریال جدید این رسانه «سرجوخه» معظمی است که با چند روز تأخیر، سوم آبان نمایش خود را از شبکه ۳ آغاز کرده است.

آغاز سرجوخه از شبکه ۳

درام جاسوسی اجتماعی «سرجوخه» از تولیدات مرکز سیمافیلم است که به کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری، از سوم آبان ماه روانه آنتن شبکه سه سیما شده است.

این سریال به نویسندگی حسین امیرجهانی با روایت دو قصه موازی، به زندگی دو شخصیت غلامرضا و کیان که از دو طبقه اجتماعی مختلف با انگیزه‌ها و کشمکش‌های متفاوت هستند، می‌پردازد که هر دو در راه رسیدن به عشق موانع و اتفاقات زیادی سر راهشان قرار می‌گیرد که روند رسیدن را کندتر و جذابیت قصه را بیشتر می‌کند.

سامان صفاری در نقش کیان، حمیدرضا محمدی در نقش غلامرضا، آرش آصفی در نقش یک افسر ضد جاسوسی، نازنین کیوانی در نقش یک اینفلوئنسر و نیلوفر کوخانی در نقش رزیتا بازیگرانی هستند که تا به حال حضور آن‌ها در سریال رسانه‌ای شده و در کنار این ترکیب جوان، سرجوخه از بازیگران با سابقه‌ای چون حبیب دهقان نسب در نقش سالار، علی اوسیوند در نقش آقا رضا، قربان نجفی ایفاگر شخصیت رامین کشمیری، حسن اسدی به عنوان پدر کیان و علیرضا جلالی تبار در نقش طاهری بهره می‌برد.

بازپخش «زعفرانی» در شبکه ۲

در شبکه دو سیما  نیز مجموعه تلویزیونی «زعفرانی» از روز ۲۴ مهر، جایگزین سریال در کنار پروانه ها شده است. این سریال به کارگردانی حامد محمدی تولید شده و در نوروز سال ۹۵ به روی آنتن رفت. حالا شبکه دو سیما دوباره آن را برای پخش در نظر گرفته و این روزها روی آنتن است.سریال «زعفرانی» مضمونی خانوادگی و طنز دارد و داستان آن درباره خانواده زعفرانی است که با همکاری هم رستوران خانوادگی را اداره می کنند. مهدی هاشمی، مهران احمدی، حسین سلیمانی، حدیث میرامینی، لیدا عباسی، هادی کاظمی، ستاره اسکندری، نرگس محمدی، شیدا خلیق و حسام محمودی از جمله نقش آفرینان سریال اند.

به این ترتیب به نظر می رسد فصل چهارم سریال «از سرنوشت» به تهیه کنندگی اکبر تحویلیان به زمستان ۱۴۰۰ می‌رسد.

«آقای قاضی» می‌آید

سریال «آقای قاضی» به تهیه‌کنندگی احمد شفیعی و سفارش سازمان صدا و سیما که در استودیو فیلم و سریال بادبان تولید می شود، به زودی روانه آنتن تلویزیون می‌شود. «آقای قاضی» درامی دادگاهی است که تمام اتفاقات آن در دادگاه رقم می‌خورد و همه قسمت‌های آن از موضوعات واقعی اقتباس شده‌اند. فیلمنامه‌های این سریال که قرار است در ۵۲ قسمت تولید شود، توسط ۱۲ نویسنده جوان و زیرنظر سیدمحمد حسینی به رشته تحریر درآمده‌اند و در هر قسمت، شاهد ۲ اپیزود خواهیم بود. در سریال «آقای قاضی» بیش از ۳۰۰ بازیگر نقش‌آفرینی می‌کنند که همه آن‌ها برای اولین بار جلوی قاب تلویزیون می‌روند.

سریال «راز ناتمام» با موضوع زندگی شهید باهنر

سریال «راز ناتمام» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امین امانی که در حال حاضر به روزهای پایانی خود رسیده پس از اتمام کامل مراحل فنی از یکی از شبکه‌های سراسری روی آنتن خواهد رفت.

 بخش‌های مربوط دهه پنجاه و شصت داستان به طور کامل تصویربرداری شده و قرار است سکانس‌های پایانی مجموعه نیز در کشور ارمنستان مقابل دوربین رود. فرهاد جم، نگین معتضدی، سیدجواد هاشمی، رامین راستاد، بهرام ابراهیمی، شهرام عبدلی، مریم کاویانی، مریم خدارحمی، مهدی امینی‌خواه، مسعود رحیم‌پور، مهدی کوشکی، محمدرضا علیرضایی، ابوالفضل همراه، لیلا بوشهری، علیرضا مهران، مرتضی کاظمی، مجید شهریاری، فرهاد طوفان، هدایت‌الله سجادی، کیاوش زارع‌طلب، بهنام شعبانی بازیگرانی هستند که در «راز ناتمام» به ایفای نقش می‌پردازند. این سریال با محوریت روایت زندگی پرفراز و نشیب شهید محمد جواد باهنر و اتفاقات سال‌های پس از جنگ و نفوذ دشمن در ارکان دولت در زمان حال می‌پردازد.

کد خبر: 32623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =