نقش سازمان تامین اجتماعی در بی اثر کردن تحریم‌ها

نقش و وظیفه بسیار مهم سازمان‌های بیمه گر در جامعه، جلوگیری از انتقال ریسک به مردم است و امروزه که کشور ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد نقش سازمان تامین‌اجتماعی از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است.

به گزارش آتیه آنلاین، کسانی که با سازوکار سازمان تامین اجتماعی و نحوه تامین منابع آن آشنا هستند به خوبی می‌دانند که شرایط اقتصادی کشور تا چه حد بر تمامی ابعاد فعالیت این سازمان بزرگ اثرگذار است. از سوی دیگر، تامین اجتماعی پدیده ای است که با رشد اقتصادی، عدالت اجتماعی، کرامت انسان و سرافرازی ملی پیوستگی کامل دارد و عملکرد سازمان تامین اجتماعی از طریق آثاری که بر متغیرهای مختلف اقتصادی و اجتماعی دارد، می تواند نقش مؤثری در تحقق سیاستهای اقتصادی داشته باشد. همچنین سازمان تامین اجتماعی تاثیر بسزایی در افزایش تولید، بالابردن سطح کیفیت کالاهای تولیدی و نیز افزایش کارگاه های تولیدی به واسطه تامین آرامش فکری کارگران، کارکنان و کارفرمایان کارگاه های مذکور دارد. از آنجا که متغیرهای مذکور جزئی از سیاست های رونق تولید در اقتصاد مقاومتی هستند. لذا می توان گفت که تامین اجتماعی در تحقق این سیاستها نقش مؤثری دارد.

امروزه مطالبات مردم در نتیجه مشکلات اقتصادی فزونی یافته است و از سوی دیگر به دلیل محدودیت منابع در واحدهای تولیدی، تامین منابع و وصول حق بیمه با مشکلاتی مواجه شده است. سازمان تامین اجتماعی در این شرایط بدون اتکاء به منابع عمومی کشور خدمات گسترده بیمه ای و درمانی را به بیش از نیمی از جمعیت کشور ارائه می دهد و زندگی و معیشت مستمری بگیران توسط این سازمان مدیریت می شود. باید در نظر داشت این که امروزه کشور ما در جنگ روانی و اقتصادی قرار دارد، رفع نیازهای مردم و پاسخ گویی به نیازهای جامعه مجاهدت بزرگی است که کارکنان و پرسنل سازمان تامین اجتماعی انجام می دهند.

تاریخ بارها نشان داده که ظرفیت ها و امکانات ایران عزیز و همچنین عزم و اراده مردم ما بسیار بزرگتر از مشکلات و چالش های فعلی است و بدون تردید ملت بزرگ ایران از این شرایط با عزت و سربلندی عبور خواهند کرد. در این شرایط، وظیفه سازمان تامین اجتماعی است که با ارتقاء خدمات خود و حمایت از اقشار تحت پوشش این سازمان، برای موفقیت کشورمان در این نبرد تمام عیار اقتصادی تلاش کند و تمام هم و غم خود را بر این بگذارد تا بیمه شدگان و بازنشستگان و تمامی ذی نفعان سازمان کمترین فشار را متحمل شوند.

در این خصوص نقش و وظیفه بسیار مهم سازمان های بیمه گر در جامعه، جلوگیری از انتقال ریسک به مردم است و امروزه که کشور ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد نقش سازمان تامین اجتماعی از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است.

نکته بسیار حائز توجه این است که سازمان تامین اجتماعی بر اساس سه جانبه گرایی ایجاد شده است و ضروری است این ارتباط بیش از گذشته تحکیم و از ظرفیتها و قابلیتهای شرکای اجتماعی جهت تعمیق سیاستهای سازمان تامین اجتماعی استفاده شود. به بیان دیگر، شرکای اجتماعی سازمان بیش از هر نهاد رسمی دیگری می توانند در معرفی و درونی سازی جایگاه سازمان تامین‌اجتماعی، به‌عنوان بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین بیمه‌گر اجتماعی، که ارائه خدمت به ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را عهده‌دار است و خدمات متنوع و گسترده خود را در حوزه‌های درمانی و بیمه‌ای در قالب تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت ارائه می‌دهد، نقش داشته باشند. از سوی دیگر به بنا آمارهای موجود، هزینه و مصارف خدمات و تعهدات سازمان تامین اجتماعی به ماهانه ۲۱ هزار میلیارد تومان در سال ‌جاری رسیده ‌است. تشریح این وضعیت برای مخاطبان و ذی نفعان سازمان از سوی شرکای اجتماعی بی شک تاثیرات بسیار مطلوب و مثبتی در خنثی سازی تاثیرات جنگ روانی و اقتصادی تحمیلی به مردم و کشورمان دارد.

کد خبر: 32443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =