اعلام حمایت بین‌المللی از برگزاری انتخابات در لیبی

کشورهای حاضر در کنفرانس حمایت از ثبات لیبی بر حمایت از برگزاری انتخابات مستقل تاکید کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، کشورهای حاضر در کنفرانس حمایت از ثبات لیبی در پایان این نشست که پنجشنبه آغاز شد بیانیه مشترکی را صادر و بر حمایت از برگزاری انتخابات در این کشور تاکید کردند.

کنفرانس حمایت از ثبات لیبی با حضور ۳۱ کشور و سازمان بین‌المللی در طرابلس به کار خود پایان داد.

در بیانیه پایانی این نشست بر اتخاذ تدابیر لازم برای ایجاد اعتماد جهت برگزاری عادلانه، شفاف و فراگیر انتخابات در ۲۴ دسامبر تاکید شد.

حاضران در این کنفرانس همچنین خواستار تعهد دولت وحدت ملی به حاکمیت و استقلال لیبی و رد قاطع مداخلات خارجی در امور داخلی این کشور و همچنین تعهد مقامات به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت، نتایج کنفرانس‌های برلین ۱ و برلین ۲ و نقشه راه لیبی شدند.

عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی در جریان این کنفرانس طی سخنانی ضمن استقبال از شرکت کنندگان گفت: ما از تلاش‌ها برای ثبات لیبی قدردانی می‌کنیم.

وی درباره برگزاری انتخابات در کشورش افزود: ما از برگزاری انتخابات در موعد خود حمایت کرده و در این مورد دستور لازمه را صادر کرده‌ایم.

نخست‌وزیر لیبی همچنین بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در موعد مقرر طبق طرح صلح تحت حمایت سازمان ملل تاکید کرد.

الدبیبه در ادامه خطاب به جامعه جهانی گفت: ما خواستار کمک شما برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی هستیم که یکی از مشکلات ما به شمار می‌رود.

نمایندگانی از سازمان ملل، اتحادیه اروپا، ترکیه، آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و همچنین نمایندگان برخی کشورهای همسایه لیبی ازجمله مصر، تونس و الجزایر در کنفرانس بین‌المللی "حمایت از ثبات لیبی" حضور داشتند.

کد خبر: 32101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =