کاکان بویراحمد به اینترنت پرسرعت متصل می‌شود

مدیرعامل مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: به زودی دهستان کاکان واقع در شهرستان بویراحمد با تکمیل فیبرنوری از انسداد ارتباطی خارج و به شبکه اینترنت پرسرعت جهانی متصل خواهد شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، سید محمد هادی امیری شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: فیبر نوری از خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران برای مردم پرتلاش و سختکوش کاکان است.

وی افزود: شاید یکی از سخت ترین اقدامات مخابرات در سال‌های اخیر همین موضوع بوده که فیبر نوری از نقاط سخت گذر از جمله گردنه سنگ منگ و در کنار شبکه گاز و آب بدون هیچگونه مشکلی عبور کرده و به دهستان کاکان می‌رسد.

وی بیان کرد: فیبر نوری به گونه‌ای عبور کرده که کمترین مشکل را در منطقه ایجاد نموده و همچنین سعی کردیم که به جاده دسترسی مردم در روستاها هیچ گونه آسیبی وارد نشود علاوه بر این روستای چشمه چنار و همچنین کارخانجات آب معدنی و پیست اسکی کاکان در بین راه از خدمات فیبر نوری بهره‌مند خواهند شد.

امیری به اعتبارات مورد نیاز اشاره کرد و تصریح کرد: در تحریم‌های سخت به سر می بردیم و پروژه به همین دلیل معطل شد چون فیبر نوری گران شده بود اما با اعتبار سه میلیارد تومانی به دنبال شاد کردن دل مردم کاکان بودیم و هر کسی در این مسیر پهنای باند بخواهد در خدمت آنها هستیم.

سرپرست شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ارتباط با کاکان قبلاً به صورت رادیویی بود و امکان ارائه پهنای باند نبود که اکنون هر کسی هر اندازه پهنای باند نیاز داشته باشد تامین خواهیم کرد.

وی ادامه داد: پیش از این پهنای باند محدودی برای مردم کاکان وجود داشت و یکی از آرزوهای دیرینه خود من به عنوان کارمند مخابرات ایجاد زیرساخت‌های قوی برای کل استان بوده است.

امیری افزود: اکنون مسیر دوم فیبرنوری شهرستان دنا ۹۵ درصد پیشرفت دارد همچنین مسیر چرام به دهدشت از طریق باشت ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته و مسیر دوم بهمئی از لنده به لیکک را در برنامه قرار داده‌ایم.

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه وبویراحمد گفت: مسیر یاسوج چیتاب مارگون به دهدشت نیز یکی از دغدغه های ما بوده که از استاندار و نمایندگان استان درخواست داریم تا اینکه بتوانیم مسیر سراسری یاسوج مارگون دهدشت و لیکک را اجرایی کنیم.

اکنون بعد از سال‌ها که مخابرات در دهستان کاکان ورود نکرده بود با وجود فیبر نوری این دهستان دیگر مشکل اینترنت و خط دهی موبایل نخواهد داشت و به عبارتی کاکان به دهکده جهانی ارتباطات متصل می‌شود.

یکی از مناطق استراتژیک استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های مختلف از جمله در باغداری و کشاورزی و به ویژه گردشگری و از همه مهمتر اتصال میان استان کهگیلویه و بویراحمد با استان‌های فارس و یزد و خراسان؛ دهستان کاکان واقع در شهرستان بویراحمد است.

سالانه صدها هزار تن سیب درختی از باغات دهستان کاکان برداشت و به نقاط مختلف ایران و کشورهای منطقه صادر می‌شوند که همین موجب ایجاد اشتغال و رونق تولید در منطقه شده است.

دهستان کاکان علاوه بر اینکه قطب باغداری در جنوب غربی ایران به شمار می‌رود در حوزه گردشگری نیز یکی از مناطق خوش آب و هوا به ویژه در فصول بهار و تابستان است که سالانه تعداد زیادی گردشگر از اقصا نقاط کشور به خصوص مناطق جنوبی به این منطقه سفر کرده و چند روز مفرح با آب و هوای دلپذیر را در کنار خانواده سپری می‌کنند.

همچنین دهستان کاکان نقطه اتصال استان کهگیلویه و بویراحمد با استان‌های فارس و استان یزد و به عبارتی جاده طریق الرضا علیه السلام است که در سال های آینده مسافران و زوار جنوب کشور برای زیارت حرم حضرت ثامن الحجج از این جاده و منطقه کاکان عبور خواهند کرد که نیاز به ایجاد خدمات ویژه دارد اما در این بین مشکل مخابرات و خط دهی ضعیف تلفن همراه و اینترنت موجب شد تا سرمایه‌گذاری در منطقه آنگونه که باید صورت نگیرد و این ضعف به همراه سایر مشکلات کاکان را در محاق فرو برد.

خوشبختانه اکنون فیبر نوری در منطقه کاکان در مراحل آخر خود قرار داشته و بنا به گفته امیری مدیرعامل مخابرات استان به زودی دهستان کاکان با تکمیل فیبر نوری از انسداد ارتباطی خارج خواهد شد.

 
 
 

کد خبر: 31810

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =