وزارت میراث فرهنگی به دنبال حفر چاه در کنار مقبره کوروش نیست

وزیر میراث فرهنگی گفت: تحریف ماندنی نیست و آنچه برای ما مهم است، حفظ میراث فرهنگی است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مورد حواشی اظهاراتش در سفر به استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص سخنرانی که در شورای اداری استان فارس داشتم، واکنش‌هایی را در فضای مجازی دیدم.

وی افزود: وزارت میراث فرهنگی به دنبال حفر چاه در کنار مقبره کوروش نیست؛ بنده از تحریف صورت گرفته تعجب کردم. هیچ وقت وزیر میراث فرهنگی ادعا نمی‌کند که در کنار مقبره کوروش می‌خواهم چاه حفر کنم.

ضرغامی ضمن بیان اینکه حل مشکلات مردم وظیفه ماست، گفت: اهالی پاسارگاد ۲۵۰۰ سال است که از پاسارگاد و مقبره کوروش حفاظت کردند و این مردم با ارزش هستند؛ مسئله اصلی ما مردم است. اگر ما به پاسارگاد به خاطر مدنیتی که شکل گرفته است و هویت ایرانیان محسوب می‌شود، بی اعتنا باشیم کار درستی انجام نداده ایم.

وی تصریح کرد: در بازدیدی که از پاسارگاد صورت گرفت، تجمع و اعتراضات شدیدی مردم داشتند که بسیاری از امور جاری آن‌ها دچار اختلال شده بود؛ وزارت میراث فرهنگی با تدبیر مشکلات مردم را حل می‌کند.

ضرغامی در ادامه گفت: تحریف ماندنی نیست، ممکن است از یک سخنرانی کارشناسی دقیق کسی استنباطی داشته باشد و بعضی‌ها آگاهانه و یا ناآگاهانه به آن بپردازد که برای ما اهمیتی ندارد. آنچه که برای ما مهم است حفظ میراث فرهنگی است.

وزیر میراث فرهنگی ادامه دارد: مردم حق دارند که با ضرغامی ارتباط برقرار کنند و مشکلات خود را بگویند، ولی نتیجه بیان مشکلات این نیست که کسی چاه کنار مقبره کوروش حفر کند.

کد خبر: 31528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =