دولت ونزوئلا مذاکرات با اپوزیسیون را به حالت تعلیق درآورد

دولت کاراکاس اعلام کرد که مذاکرات با اپوزیسیون را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از رویترز، پس از آنکه جمهوری کیپ‌ورد نماینده ونزوئلا را به اتهام پول‌شویی به آمریکا مسترد کرد، کاراکاس اعلام کرد که مذاکرات با اپوزیسیون را که قرار بود امروز (یکشنبه) از سر گرفته شود، به حالت تعلیق در می‌آورد.

این اطلاعیه توسط خورخه رودریگز، قانون‌گذار حزب سوسیالیست و رهبر تیم مذاکره‌کننده دولت ونزوئلا اعلام شد. وی گفت: دولت ونزوئلا در مذاکراتی که قرار بود روز یکشنبه آغاز شوند، شرکت نخواهد کرد.

دولت ونزوئلا در ماه سپتامبر الکس ساب، تاجر کلمبیایی را به عنوان یکی از اعضای تیم مذاکره کننده‌اش در مذاکرات با اپوزیسیون در مکزیک معرفی کرد؛ مذاکراتی که هر دو طرف در آن به دنبال حل بحران سیاسی‌شان هستند.

اما الکس ساب در ژوئن سال ۲۰۲۰ هنگامی که هواپیمایش برای سوخت‌گیری مجدد در جمهوری کیپ ورد توقف کرده بود، بازداشت شد.
رودریگز در بیانیه‌ای گفت: این تصمیم برای به تعلیق در آوردن مذاکرات، بیانگر عمیق‌ترین اعتراض ما علیه این رفتار وحشیانه با الکس ساب موران، یک انسان و سرمایه‌گذار هیاتمان است.

این در حالی است که خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا این تصمیم را محکوم کرد.

وی در توییتی نوشت: دولت کاراکاس با این تصمیم غیرمسئولانه برای تعلیق حضورشان در مذاکرات مکزیک، بار دیگر از توجه مبرم و ضروری به ونزوئلا که در حال حاضر از فقر شدید ۷۶.۶ درصدی رنج می‌برد، شانه خالی کردند.

گوآیدو افزود: من به پافشاری ورزیدن برای دستیابی به یک راه‌حل برای بحران ونزوئلا ادامه خواهم داد.

وزارت ارتباطات ونزوئلا در توییتی اعلام کرد، کاراکاس این استرداد را به عنوان یک "آدم‌ربایی" محکوم می‌کند.

دو منبع آگاه اعلام کردند، چند ساعت پس از استرداد ساب، ونزوئلا حکم حبس خانگی شش تن از مدیران سابق شرکت نفت سیتگو، زیر مجموعه آمریکایی کمپانی نفت دولتی ونزوئلا را باطل کرد.

وزارت دادگستری آمریکا در سال ۲۰۱۹ میلادی ساب را به ارتباط داشتن با یک طرح رشوه برای استفاده از نرخ ارز تحت کنترل دولت ونزوئلا متهم کرد. آمریکا همچنین وی را به خاطر سازماندهی یک شبکه فساد که به ساب و نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اجازه داد تا از برنامه دولتی یارانه مواد غذایی سود ببرند، تحریم کرد.

این در حالی است که وکلای ساب تاکید دارند که این اتهامات آمریکا با انگیزه سیاسی مطرح شده‌اند.

کد خبر: 31483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =