ایران-کره جنوبی ؛ تلاش برای تداوم پیروزی‌ها

تیم ملی فوتبال ایران فردا در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی کره جنوبی می‌رود تا یک گام دیگر به سهمیه جام جهانی ۲۰۲۲ نزدیک شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، فردا سه‌شنبه از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم ملی کره جنوبی خواهد رفت. دیداری که اگر با پیروزی تیم ملی کشورمان به پایان برسد، چهارمین برد شاگردان اسکوچیچ در این مرحله از رقابت‌ها خواهد بود و ضمن تداوم نوار پیروزی‌های ملی‌پوشان، جایگاه تیم ملی ایران در صدر جدول گروهش را نیز تضمین خواهد کرد. با این حال باید در نظر داشت که کره جنوبی به هیچ عنوان حریف آسانی برای فوتبال کشورمان نخواهد بود و اسکوچیچ برای اینکه تیمش با هر سه امتیاز از میدان خارج شود. نیاز به دقت و کاهش میزبان اشتباهاتش دارد. 

اغلب کارشناسان فوتبال و البته نفرات کادر فنی تیم ملی بر این باورند که دیدار با کره جنوبی بدون شک سخت‌ترین نبرد تیم ملی در این مرحله از مسابقات خواهد بود. با این حال تیم ملی کره جنوبی از سال ۲۰۱۱ تاکنون موفق به پیروزی مقابل ایران در ورزشگاه آزادی نشده است. این بار اما در ورزشگاهی که خالی از تماشاگر است کره‌ای‌ها به دنبال این هستند که طلسم شکنی کنند و بعد از سال‌ها موفق شوند در ایران و در ورزشگاه آزادی مقابل تیم ملی فوتبال ایران به برتری رسیده و دست پر از بازی خارج شوند.

تیم ملی فقط یک بار در مقدماتی جام جهانی به کره‌جنوبی باخته است. آن شکست هم مربوط است به سال ۱۹۹۳ که در دوحه با ۳ گل مغلوب حریفش شد. در ۸ رویارویی دیگر ایران و کره جنوبی در این رقابت‌ها، تیم ملی ۳ بار برنده شده‌ و ۵ بار هم نتیجه نهایی بازی، مساوی بوده است. این ۳ برد در ۴ رویارویی آخر تیم ملی برابر کره‌جنوبی در مقدماتی جام جهانی رقم خورده است.

تیم ملی فوتبال ایران دو سال قبل یعنی سال ۹۸ در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی کره جنوبی رفت. دیداری تدارکاتی که در سئول برگزار شد و در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید. آن زمان مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی ایران بود و اسکوچیچ برای نخستین بار است که مقابل تیم ملی کره جنوبی تیمش را هدایت خواهد کرد. آخرین بازی تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی در امارات برگزار شد که ملی‌پوشان با نمایشی متوسط توانستند به سختی با تک گل مهدی طارمی از سد میهمان خود عبور کنند. کره‌ای‌ها نیز بازی آخر خود را با پیروزی مقابل تیم ملی سوریه پشت سر گذاشتند. 

جدال دو تیم ایران و کره جنوبی در واقع نبرد بین دو تیم اول و دوم گروه است. تیم ایران با سه برد و ۹ امتیاز صدرنشین این گروه است و کره جنوبی که از بازی‌های قبلی خود دو پیروزی و یک تساوی به دست آورده است با ۷ امتیاز در رده دوم قرار دارد. هر دو تیم شانس‌های اصلی صعود به جام جهانی هستند از همین رو این دیدار بسیار حساس و سرنوشت ساز خواهد بود و هر دو تیم از این بازی تنها و تنها به کسب هر سه امتیاز و پیروزی فکر می‌کنند. 

بیرانوند: برای پیروزی به میدان می‌رویم

علیرضا بیرانوند در نشست خبری قبل از بازی ایران و کره جنوبی اظهار داشت: همانگونه که می دانید بازی فردا سخت است و کره جنوبی همیشه مقابل ایران نشان داده بازی سختی داریم. ایران هم در ۱۰ بازی اخیر نشان داده قدرتمند است و فردا برای برد به زمین می‌رویم.

وی ادامه داد: می خواهیم از امتیاز میزبانی استفاده کنیم. همانگونه که اسکوچیچ گفت کره تیم منظمی است. بازیکنان زیادی در لیگ های مختلف اروپا دارد اما نقاط ضعف و قوت حریف را آنالیز کرده‌ایم.  امیدواریم با دعای خیر مردم سه امتیاز را بگیریم و مردم کشورمان را خوشحال کنیم.

اسکوچیچ: جو خوبی در تیم ملی حاکم است

دراگان اسکوچیچ در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان و کره جنوبی در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت: بازی خیلی مهمی در پیش داریم. بعد از بازی با امارات انگیزه های زیادی داریم و حتی این انگیزه ها بیشتر هم شده است. برای تیم کره خیلی احترام قائل هستم چون آنها با سازماندهی خوبی در زمین ظاهر می شوند.

وی افزود: خوشبختانه تمام بازیکنان آماده بازی هستند و مصدوم نداریم و همه چیز را برای دیدار با کره جنوبی فراهم کردیم. در این چند روز جو خوبی در تیم حاکم شده و برای مسابقه فردا آماده خواهیم بود.

کد خبر: 30783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =