حمایت ویژه‌ تامین‌ اجتماعی از سالمندان

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین‌اجتماعی با بیان اینکه سالمندان در تمامی ‌کشورها از حمایت‌های ویژه‌ای برخوردار هستند، اعلام کرد: سازمان نیز در راستای تسهیل دسترسی این گروه از جمعیت تحت پوشش به خدمات درمانی مورد نیاز، تفاهمنامه‌ای با وزارت بهداشت امضاء کرده که به موجب آن این دسته از بیماران در صورت مراجعه به مراکز دانشگاهی و دولتی از پرداخت فرانشیز معاف هستند.

دکتر شهرام غفاری در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین به مناسبت هفته ملی سالمند، یکی از طرح‌های مهم سازمان را برنامه حفاظت مالی از بیمه‌شدگان در حوزه درمان برشمرد که براساس آن ارائه خدمات درمانی در درمان غیرمستقیم، همانند درمان مستقیم برای برخی گروه‌های بیمه‌شدگان رایگان شده است.

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح که از سال گذشته آغاز شده، ارائه خدمات درمانی به افراد بالای ۶۵ سال در تمامی‌ مراکز بستری طرف قرارداد رایگان شده و نیز پرداخت از جیب یا فرانشیز خدمات درمانی بستری برای بیمه‌شدگان شهرها و مناطق فاقد مرکز ملکی، حذف شده است. بار مالی اجرای این طرح با توجه به جمعیت ۳ میلیونی بیمه‌شدگان سالمند، سالیانه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی در خصوص اهمیت حذف فرانشیز بستری برای بیمه‌شدگان ساکن در مناطق فاقد مرکز ملکی، افزود: سازمان در برخی شهرها دارای مرکز ملکی است که به بیمه‌شدگان خدمات رایگان ارائه می‌کند. در شهرهایی که سازمان فاقد مرکز درمانی ملکی است، بیمه‌شدگان از این امتیاز بهره‌مند نبودند. این موضوع ضمن ایجاد نارضایتی بیمه‌شدگان، منجر به اعتراض مسئولان شهرستانی و نمایندگان مردم نیز شده بود.

غفاری گفت: از آنجایی که محدودیت منابع مالی اجازه ساخت مراکز درمانی جدید را به میزان مورد نیاز نمی‌دهد  و از طرفی شاید توسعه مراکز درمانی ملکی اصولاً راهبرد درستی برای سازمان نباشد، سازمان می‌تواند از طریق خرید خدمات درمانی، نیاز بیمه‌شدگان را تأمین کند.

وی تصریح کرد: از این‌رو، تصمیم مدیریت ارشد سازمان بر آن شد تا بیمه‌شدگان از پرداخت فرانشیز در بخش بستری در شهرهای موردنظر صرفاً در صورت بهره‌مندی از خدمات مراکز دولتی و دانشگاهی معاف شوند. برآوردهای اولیه نشان می‌دهد این طرح در سال جاری بار مالی ۴۰۰ میلیارد تومانی را به دنبال داشته باشد.

کد خبر: 29881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =