دست‌ یاری تامین‌اجتماعی برای عبور از موج پنجم کرونا

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان گلستان، با اعلام اینکه با شیوع موج پنجم کرونا تمامی درمانگاه‌های سرپایی و بستری این مدیریت به بیماران کرونا خدمت رسانی می‌کردند، افزود: دو بیمارستان استان شامل حکیم جرجانی گرگان و بیمارستان خاتم‌الانبیاء گنبدکاووس با ظرفیت حدود ۹۸.۵ درصد کل تخت‌های موجود در اختیار بیماران کرونایی قرار داده شده بود که درحال حاضر نیز این خدمات ادامه دارد.

دکتر احمد نصرتی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، اظهار کرد: در موج پنجم کرونا روزانه ۵۱۰ نفر در مراکز سرپایی بیمارستانی و ۴۵۰ نفر در مراکز درمانی سرپایی این مدیریت پذیرش می‌شدند. همچنین در اوج همه‌گیری موج پنجم بیش از ۶ هزار بیمار کرونایی در هر دو بیمارستان تامین‌اجتماعی استان بستری و از خدمات تامین‌اجتماعی بهره‌مند شدند.

وی گفت: شناسایی بیماران مشکوک در مراکز درمانی نقش بسیار مهم و اساسی در تریاژ بیماران بدحال و جلوگیری از ازدحام بار کاری در مراکز بیمارستانی داشته است.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی گلستان، با اشاره به وضعیت برخورداری مراکز ملکی از تجهیزات و امکانات درمانی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیمارستان‌های گنبدکاووس و جرجانی گرگان بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت دارند، این مراکز از نظر تجهیزات پزشکی در وضعیت مناسبی قرار دارند و سازمان در قالب برنامه‌های بازخوانی سالیانه، برنامه عملیاتی و سطح‌بندی نسبت به جایگزینی و توسعه در این زمینه به خوبی عمل کرده است و از این‌رو این مراکز از نظر تجهیزات پزشکی جنرال و تشخیصی از شرایط خوبی برخوردار هستند.

نصرتی ادامه داد: در دو سال اخیر در بیمارستان خاتم‌الانبیاء گنبدکاووس، نسبت به تهیه دو دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس، سیستم ویدئو آندوسکوپ، ماموگرافی دیجیتال، سی‌آرم، انژکتور CT اسکن، لاپارسکوپ، اکوکادیوگرافی، تجهیزات کامل بخش LDR، تجهیزات مربوط به چهار تخت ICU و... اقدام کرده‌ایم.

وی افزود: همچنین در این مدت در بیمارستان حکیم جرجانی گرگان نیز تجهیزاتی از جمله سیستم لاپارسکوپ، سیستم آرتروسکوپ، ویدئو آندوسکوپ، رادیولوژی دیجیتال سقفی، پانورکس، اتوآنالایزر بیوشیمی و... تدارک دیده‌ایم.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان گلستان، با اشاره به مهم‌ترین خواسته بیمه‌شدگان در زمینه برخورداری از خدمات درمانی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نیاز بیمه‌شدگان برخورداری از خدمات تشخیصی دستگاه MRI است؛ استان گلستان با وجود داشتن دو بیمارستان بزرگ و تعداد بیمه‌شدگان زیاد، تنها استان در سطح سازمان در تیپ خود است که هنوز دستگاه MRI ندارد. البته برای تهیه این دستگاه برای هردو بیمارستان استان درخواست داده‌ایم که درحال اخذ مجوز لازم از سازمان و وزارت بهداشت هستیم.

نصرتی درخصوص دسترسی مراکز درمانی به داروهای موردنیاز بیماران گفت: با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید۱۹، هزینه داروهای مورد استفاده در درمان کرونا مانند رمدسیویر، اینتروفرون، اکتمرا، فاویپیراویر و... و نیز برنامه‌ریزی در جهت تهیه و تحویل فاویپیراویر در بخش درمان سرپایی بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی، نیاز به ترمیم اعتبار خرید دارو حداقل به میزان ۳۰۰ میلیون ریال برای این مدیریت ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به تمهیدات این مدیریت در اوج همه‌گیری کرونا در موج پنجم، تصریح کرد: با شیوع موج پنجم، افراد زیادی از بیماران به صورت خانوادگی و سن زیر ۵۰ سال و با وخامت حال مراجعه کرده و نیازمند بستری بودند و از این‌رو، بسیاری از تخت‌های بیمارستانی و حتی تعداد زیادی از تخت‌های اکسترا در بخش اورژانس به این بیماران اختصاص یافته بود.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان گلستان، ادامه داد:‌ از طرفی آمار بالای مراجعه کننده‌ها به مراکز درمانی باعث کمبود سرم، دارو و اکسیژن شده بود که بلافاصله بعد از تشکیل جلسه بحران در ستاد مدیریت درمان، هماهنگی‌های لازم با عوامل مرتبط در جهت حل این مشکلات انجام شد؛ به طوری که نیازهای اعلام شده ظرف کمتر از یک روز در تمامی مراکز درمانی بستری و سرپایی تامین‌اجتماعی استان گلستان تامین شد.

کد خبر: 29718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =