اختلافی بین داوری زنان و مردان نیست

داور بین المللی فوتسال ایران اظهار کرد: در جام جهانی فوتسال تفاوت کیفی بین داوری زنان و مردان وجود نداشت.

به گزارش آتیه‌آنلاین، مدتی قبل مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۱ به میزبانی کشور لیتوانی برگزار شد. این مسابقات در حالی برگزار شد که تیم ملی فوتسال ایران با شکست مقابل قزاقستان این رقابت‌ها را باناکامی پشت سر گذاشت. این دوره از رقابت‌ها اما یک اتفاق خوب در دل خود داشت و آن هم قضاوت «گلاره ناظمی» بانوی داور بین المللی ایران در این جام جهانی بود. به ویژه اینکه ناظمی در دیدار فینال این مسابقات نیز در تیم داوری حضور داشت و به عنوان داور چهارم دیدار بین دو تیم برزیل و آرژانتین را سوت زد. 

ناظمی در همین راستا در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با اشاره به اینکه این نخستین تجربه حضورش در جام جهانی فوتسال بوده است، گفت: پیش از این در مسابقاتی مانند جام باشگاه‌های آسیا، قهرمانی آسیا  و المپیک سوت زده بودم اما  داوری مسابقات جام جهانی را برای نخستین بار تجربه می‌کردم و این تجربه فوق العاده‌ای برای من به شمار می‌رفت که به من بسیار کمک کرد.

وی افزود: از بین تمام  داورانی که در سطح حرفه‌ای فوتسال جهان سوت می‌زنند، تنها ۴۰ داور شانس این را دارند که در جمع داوران مسابقات جام جهانی باشند. برای من بسیار اتفاق مهمی بود که در بین داوران برتر جهان به جام جهانی راه پیدا کردم و شانس این را داشتم که به عنوان یک زن ایرانی با حجاب اسلامی مسابقات فوتسال را سوت بزنم و پا به پای داوران مرد در این رقابت‌ها توانمندی داوران ایرانی را نشان دهم.

ناظمی درباره کیفیت فنی داوران در این دوره از مسابقات جام جهانی با اشاره به اینکه در این مسابقات تفاوتی بین داوران زن و مرد وجود نداشت، گفت: در هر مسابقه به تیم داوران امتیازاتی داده می‌شد. این امتیازات نشان از این داشت که داوران زن و مرد تفاوت چندانی از لحاظ کیفیت قضاوت با هم نداشتند. در واقع داوران زن حاضر در این جام جهانی به خوبی توانستند از عهده سوت زدن مسابقات بربیایند و کم اشتباه ظاهر شوند. 

داور بین المللی فوتسال ایران درباره اینکه در تیم داوری فینال جام جهانی بود، گفت: واقعا از این که نامم در بین داوران فینال بود شگفت زده شدم و این بسیار برای من خوشحال کننده بود. افتخاری بود که توانستم به آن دست پیدا کنم. البته من واقعا علاقه‌مند و مشتاق بودم که فینال جام جهانی در شرایطی برگزار شود که تیم ملی ایران در آن حضور داشته باشد اما این اتفاق رخ نداد و اینکه من به عنوان نماینده ایران در این فینال حضور داشتم، برایم بسیار مایه مباهات بود.

کد خبر: 29699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =